user user
تزریق آمپول بیوتین و دکسپانتنول

تزریق آمپول بیوتین و دکسپانتنول


علت تجویز + نحوه تزریق آمپول بیوتین و دکسپانتنول

 در این مقاله ، علاوه بر پرداختن به فواید آمپول بیوتین و دکسپانتنول ، به اینکه از این داروها در درمان چه مشکلاتی استفاده می شود یا نحوه تزریق آمپول بیوتین و دکسپانتنول چگونه است ؟ اشاره شده است . همچنین شما می توانید اطلاعاتی درباره عوارض جانبی بعد از تزریقات این آمپول ها بدست آورید. برای انجام تزریقات ایمن می توان به شرکت خدمات درمان در منزل همراه طب اعتماد کرد زیرا با پاسخگویی 24 ساعته و اعزام فوری و شبانه روزی پرستاران مجرب در خدمت رسانی برای انجام انواع تزریقات در منزل بیماران پیشگام است.

تزریق آمپول بیوتین و دکسپانتنول

آمپول بیوتین برای چیست ؟

بیوتین ، یکی از انواع ویتامین  b است که وجود آن  برای رشد و عملکرد مثبت متابولیسم بدن ضروری است. کمبود آن در بدن را ممکن است با ریزش مو ، کاهش کیفیت ناخن ها ، خشکی یا زبری پوست ، خستگی بدون دلیل ، چاقی ، افزایش قند و.. تجربه کنید.

هدف از تزریق آمپول بیوتین چیست؟

فواید آمپول بیوتین را زمانی درک خواهید کرد که شرایط زیر در زندگی شما بهبود یابند:

  • کاهش ریزش مو
  • تغییر رو به مثبت شکنندگی مو ها
  • کاهش التهابات پوستی ( مثل التهاب پوست در مشکلاتی مثل : آکنه ، حساسیت فصلی ، آبله مرغان ، زونا و..)
  • در درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک از آمپول بیوتین استفاده می شود.

می توانید درخواست اعزام متخصص با تجهیزات را بدهید : باز کردن گچ در منزل

کمبود بیوتین باعث چه بیماری هایی می شود؟

پزشک ممکن است که وجود امراض زیر را مرتبط با کمبود ویتامین بی و بیوتین بداند: 

اختلالات عصبی _ مثل لرزش دست وپا ، استرس ، کم طاقتی و.. ممکن است در اثر کمبود بیوتین ایجاد شده باشد که با انتخاب خدمات تزریقات در منزل ، این دارو را دریافت می کنید.

 اختلالات پوستی _ در درمان مواردی مانند جوش زدن زیاد ، پسوریازیس ، پیسی ، لوپوس ، درماتیت سبورئیک ، اگزما  از تزریقات ویتامین بی ( بیوتین ) استفاده می شود. 

اختلالات گوارشی _ در درمان سوزش سر دل ، اسهال ، استفراغ ، شکم درد و سایر مشکلات گوارشی  می توان از تزریقات ویتامین  b کمک گرفت. همراه طب ، پیشگام در ارائه خدمات درمانی در منزل : انجام اکو قلب در منزل

آمپول دکسپانتنول برای چیست ؟

شرکت های داروسازی، دارویی به نام دکسپانتنول را به عنوان یک مشتق از ویتامین ب 5 وارد بازار کرده اند. در زمان هایی مثل کوفتگی بافت ها ، بهبودی انواع زخم ( زخم بستر ، زخم پای دیابتی ، انواع جراحت ) ، تامین انرژی از تزریق آمپول دکسپانتنول استفاده می شود.

هدف از تزریق آمپول دکسپانتنول چیست؟

در درمان مشکلات زیر میتوان از تزریق آمپول دکسپانتنول کمک گرفت : 

زخم های پوستی . برخی از بیماری ها مثل : دیابت ، بیماری عروقی ، اگزما ، پسوریازیس ، لوپوس ، تبخال ، سرطان پوست ، عفونت ( قارچی _ ویروسی و باکتریایی ) باعث ایجاد التهاب و زخم پوستی می شوند.

 زخم های مخاطی . بیماری هایی از قبیل : بیماری کرون ، لوپوس ، زخم پپتیک ، پسوریازیس ، تبخال ، زگیل تناسلی ، انواع عفونت های ( قارچی _ باکتریایی _ ویروسی )  یا با مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی باعث ایجاد زخم های مخاطی می شوند که برای درمان آنها می توان از تزریقات آمپول بیوتین یا دکسپانتنول بهره برد.

 سوختگی ها. افرادی که دچار انواع سوختگی ( با آب جوش ، روغن ، با الکتریسیته و..  )  شده اند، برای بهبود سریع تر آن با استفاده از تزریقات دکسپانتنول به هدف خود می رسند.

 زخم های دیابتی . عدم جذب گلوکز توسط سلولها منجر به بیماری دیابت در افراد می شود. رسوب گلوکز در کلیه ها ، اندام بدن و عروق محیطی باعث پدید آمدن وضعیتی به نام زخم پای دیابتی می شود که با تزریق دکسپانتنول می توان به بهبود آن کمک کرد.

 زخم های ناشی از پرتودرمانی. افرادی که با این زخم ها سر و کار دارند، بهتر است از تزریق دکسپانتنول برای بهبودی سریعتر استفاده نمایند. اینجا وارد شوید : درخواست انجام نوار قلب در منزل ، بدون نوبت با بهترین تجهیزات

آمپول بیوتین و دکسپانتنول

سایر کاربردهای آمپول دکسپانتنول

علاوه بر آنچه در بالا ذکر شد، شما می توانید در درمان برخی از مشکلات زیر نیز از تزریق آمپول دکسپانتنول استفاده کنید:

  • اگزما
  • درماتیت
  • جوش یا آکنه

نحوه تزریق آمپول بیوتین و دکسپانتنول

از تزریق عضلانی برای دریافت آمپول های بیوتین و دکسپانتنول استفاده می شود و نحوه تزریق آنها به شرح زیر است :

  1. دستان خود  را با آب و صابون بشویید.
  2. محل تزریق را با پد الکلی ضدعفونی کنید.
  3. سوزن را به سرنگ متصل کنید.
  4. برای یکنواخت سازی ، محتویات آمپول را به آرامی تکان دهید.
  5. دارو را به داخل سرنگ کشیده و هوای داخل سرنگ را خارج کنید.
  6. عضله مناسب را انتخاب کرده و محتویات داخل سرنگ را به داخل عضله خالی کنید.
  7. بعد از اتمام تزریق ، محل آن را ضد عفونی کنید.

تماس مستقیم و مشاوره تخصصی با انتخاب : ویزیت متخصص قلب در منزل