آزمایش چکاپ کامل در منزل با 10 درصد تخفیف + نمونه گیری رایگان
user user
 درمان خانگی بیماری کرون روده

از علت تا درمان خانگی بیماری کرون روده


در ادامه مقاله با هر آنچه که درباره بیماری کرون روده نیاز داشته باشید، آشنا می شوید. در اینجا به چیستی این بیماری ، علت و عامل آن ، علائم و نشانه های بارز ، عوامل خطر ، تشخیص و درمان به ویژه درمان خانگی و گیاهی بیماری کرون روده پرداخته ایم. برای درمان می توانید از خدمات ویزیت پزشک در منزل استفاده کنید. کافیست روی آن کلیک کنید تا از مزایا و نحوه اعزام متخصص دلخواه در کمتر از یک ساعت آگاه شوید.

 

بیماری کرون روده

 

بیماری کرون (Crohn's disease) چیست؟

در این بیماری ، بافت های دیوار روده به شدت دچار التهاب شده و آسیب قطعی می بینند که معمولاً از منطقه دوازدهه شروع می شود و به سایر بخش های روده نیز گسترش می یابد. اما امکان ایجاد آن در هر جایی از سیستم گوارشی از دهان گرفته تا راست روده یا مقعد وجود دارد.

راه های پیشگیری از بیماری کرون

با وجود اینکه دقیقاً علت بروز بیماری کرون مشخص نیست تا بتوان از عوامل به وجود آورده آن دروی گزید. اما دانشمندان و پزشکان نحوه و روش های جلوگیری از بیماری کرون را در موارد زیر جستجو می کنند

ارتقای سلامتیاز جمله تغذیه صحیح ، فعالیت بدنی منظم ، خواب کافی و کاهش استرس .

جلوگیری از عفونت شستشوی مناسب دستها، پوشیدن ماسک در برخورد با افراد بیمار ، جلوگیری از تماس با اشیاء آلوده و مصرف غذاهای بهداشتی و سالم.

علائم و نشانه های بیماری کرون

بیماری کرون علائمی همچون نفخ ، درد شکمی ، اسهال خونی ، تب ، لاغری ، خستگی و ناهنجاری های درون رودهای مانند ترشحات دستگاه گوارشی را از خود نشان می دهدالبته ، این علائم با شدت متفاوتی در افراد مختلف ظاهر می شوند.

در صورت نیاز مطالعه کنید : لکه سفید روی قلب جنین

بیماری کرون روده چیست ؟

عامل یا علت بیماری کرون

این بیماری به طور عمده تحت تأثیر ژنتیک و نوع واکنش سیستم ایمنی بدن قرار می گیرد. عامل دقیق بیماری کرون هنوز شناسایی نشده است، اما فرضیاتی وجود دارد که می گوید نوعی عفونت ، مسمومیت غذایی ، واکنش سیستم ایمنی بدن به باکتری ها یا ویروس ها، و یا عوامل محیطی مثل تغذیه ، استرس و سیگار می توانند به شکلی در ایجاد بیماری کرون نقش داشته باشند.

تشخیص بیماری کرون

سونوگرافی می تواند یکی از روش های تشخیص بیماری کرون باشد، اما نه به صورت تنها و بلکه در ترکیب با دیگر روش های تشخیصی مانند : آندوسکوپی ، کولونوسکوپی ، عکس برداری تشدید مغناطیسی ، جایگزینی ریه ای از آنجایی که علائم بیماری کرون معمولاً شامل : درد و تورم شکم ، اسهال و خونریزی ، افزایش قطر روده ، فشار خون داخلی روده ، تب و لاغری هستند. سونوگرافی می تواند به نمایش علائم این بیماری در روده کمک کند، البته برای تشخیص نهایی باید با استفاده از دیگر روش های تشخیصی همراه شد.

کلیک کنید: انجام سونوگرافی در منزل با تکنسین مجرب و جدیدترین تجهیزات

درمان بیماری کرون 

 بیماری کرون یک بیماری مزمن است و هیچ درمان دائمی برای آن وجود ندارد. با این حال ، با مدیریت مناسب علائم و شرایط ، بسیاری از افراد می توانند زندگی سالم و فعالی داشته باشند. از آنجایی که کرون به عنوان یک بیماری رودهای مطرح است باید توسط متخصصان گوارش درمان شود. البته در برخی موارد، همکاری با متخصصان تغذیه و روان شناسی هم میتواند در بهبود وضعیت بیمار کمک کننده باشد. پزشکان شرکت خدمات درمان در منزل همراه طب می توانند با داروها، جراحی و تغذیه مناسب به بیماران کمک کنند تا علائم بیماری کرون را مدیریت کنند و بهبود پیدا کنند

 

درمان بیماری کرون روده

 

درمان دارویی 

دارو های پیشنهادی بسته به شدت و نوع بیماری ، سایر عوارض و بیماری های مزمنی که بیمار دارد، ممکن است متفاوت است. داروهای مورد استفاده در برای بیماری کرون شامل : ضد التهاب ها مثل سولفاسالازین و تنظیم کننده مزاج شامل : متوترکسات ، آزاتیوپرین هستند. همچنین ، در برخی از موارد ، داروهایی مانند: کورتیکواستروئیدها و آنتی بیوتیک ها نیز به کنترل علائم کمک می کنند. در صورتی که درمان دارویی نتیجه مطلوبی در بهبود علائم بیماری نداشته باشد، برخی روش های جراحی نظیر استئومی و کولکتومی ( برداشتن بخشی از روده ها ) نیز در برخی از موارد پیشنهاد می شوند.

 

درمان خانگی بیماری کرون روده چیست ؟

پیش از هر چیز، باید به شما یادآوری کنیم که درمان خانگی تنها می تواند به عنوان یک راهکار مکمل در کنار درمان پزشکی استفاده شود. درمان گیاهی یا خانگی ممکن است به شما کمک کند تا علائم بیماری را کاهش دهید و باعث شود تا بهبودی سریع تری را با کمک طب سنتی تجربه کنید. برخی از راههای درمان خانگی بیماری کرون روده عبارتند از

 

تغذیه سالم :

سعی کنید از مواد غذایی پرفایده مانند میوهها ، سبزیجات ، ماهی و مواد غذایی دارای فیبر بالا استفاده کنید. همچنین ، از مصرف مواد غذایی سنگین و پر چرب خودداری کنید.

 

 مصرف عسل :

برخی از تحقیقات نشان دادهاند که مصرف عسل به دلیل خاصیت ضد التهابی اش به عنوان درمان خانگی بیماری کرون روده موثر عمل کرده است.

 

 مصرف آلوئه ورا :

استفاده از آلوئه ورا به عنوان درمان گیاهی بیماری کرون روده مطرح است و علت آن ، خواص ضد التهابی این گیاه می باشد. مصرف آلوئه ورا ، علائم این بیماری را کاهش می دهد.

 

 مصرف چای نعناع :

چای نعناع نیز دارای خواص ضد التهابی است. مصرف چای نعناع میتواند به شما کمک کند تا درد و سوء هاضمه را کاهش دهید. پیشنهاد میدهیم قبل از استفاده از هر روش درمان خانگی برای درمان بیماری کرون ، با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که این روشهای درمانی مناسب برای شما هستند و با درمان دارویی شما همخوانی دارند.  

 

‌نظرات کاربران