user user
درمان تنگی نفس

درمان تنگی نفس


درمان فوری تنگی نفس ( خانگی و دارویی )

درمان های خانگی برای تنگی نفس در طب سنتی به طبع افراد بستگی دارد درحالیکه در پزشکی مدرن علت بیماری اعم از : سرطان ، وجود عوامل میکروبی و.. در دریافت داروهای گیاهی و شیمیایی تاثیرگذار هستند. قبل از اقدام به درمان فوری تنگی نفس در خانه ، بهتر است با یک متخصص دیدار کنید . دسترسی بدون نوبت و شبانه روزی به انواع متخصص از جمله متخصص ریه ، فقط با یک تماس شما تحقق می یابد . شرکت خدمات درمان در منزل همراه طب به صورت 24 ساعته پاسخگوی شماست.

تنگی نفس

درمان تنگی نفس در خانه

درمان فوری تنگی نفس در خانه به علت تنگی نفس بستگی دارد. اگر تنگی نفس شما ناشی از یک بیماری زمینه ای مانند آسم یا COPD باشد، ممکن است نیاز به درمان پزشکی داشته باشید. با این حال، برخی از درمان های خانگی می توانند به کاهش تنگی نفس کمک کنند. 

زخم بستر را در مراحل اولیه درمان کن : درمان زخم بستر در منزل در اینجا چند درمان خانگی برای تنگی نفس آورده شده است:

تنفس عمیق

یکی از راهکارهای درمان فوری تنگی نفس در خانه ، رو آوردن به تنفس عمیق است که به معنی باز شدن مجاری هوایی و بهبود تنفس می باشد. برای انجام تنفس عمیق، شکم خود را بالا بیاورید و هوا را به آرامی از طریق بینی خود تنفس کنید. سپس، هوا را به آرامی از طریق دهان خود بیرون دهید.

استراحت

درمان فوری تنگی نفس در خانه باید با مدیریت زمان استراحت همراه باشد زیرا استراحت به بدن شما کمک می کند تا اکسیژن بیشتری دریافت کند و تنگی نفس را کاهش دهد. اگر احساس تنگی نفس می کنید، دراز بکشید و پاهای خود را بالا بیاورید. بدون نوبت خدمات درمانی را دریافت کن : انجام فیزیوتراپی در منزل

افزایش رطوبت

هوای خشک می تواند باعث تحریک مجاری هوایی و افزایش تنگی نفس شود. در نتیجه ، درمان فوری تنگی نفس در خانه باید افزایش رطوبت را تضمین کند ، پس می توانید از دستگاه بخور یا یک حوله مرطوب استفاده کنید.

اجتناب از عوامل محرک

شاید این مورد را بتوان پیشگیری دانست تا درمان فوری تنگی نفس در خانه . عوامل محرک مانند دود سیگار، گرد و غبار یا آلرژن ها می توانند باعث تنگی نفس شوند. برای جلوگیری از تنگی نفس، از قرار گرفتن در معرض این عوامل محرک خودداری کنید. البته وقتی پای ترک سیگار در میان باشد، می توان آن را به نوعی درمان تنگی نفس در خانه به صورت طولانی مدت در نظر گرفت.

اقدامات زمان بر برای درمان تنگی نفس در خانه

در اینجا چند نکته اضافی برای کمک به کاهش تنگی نفس در خانه آورده شده است:

  • وزن خود را در محدوده سالم نگه دارید. اضافه وزن یا چاقی می تواند بر ریه ها فشار وارد کند و تنگی نفس را افزایش دهد.
  • به طور منظم ورزش کنید. ورزش به بهبود عملکرد ریه ها و کاهش تنگی نفس کمک می کند.
  • سیگار نکشید. سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی تنگی نفس است.

استفاده از خدمات درمانی مانند پرستار در منزل می تواند تماس شما با هوای آلوده را کاهش دهد.

درمان فوری تنگی نفس

داروی گیاهی برای ریه و تنگی نفس

درمان فوری تنگی نفس در خانه با استفاده از گیاهان دارویی ، امری محال است زیرا همانگونه که میدانیم تاثیر گیاهان دارویی آرام اما دائمی است و زمان بیش از دوره ای 40 روزه را می طلبد. داروهای گیاهی مختلفی وجود دارند که می توانند به بهبود سلامت ریه ها و کاهش تنگی نفس کمک کنند. برخی از این داروها عبارتند از:

آویشن

آویشن یک گیاه ضد التهابی است که می تواند به کاهش تورم در مجاری هوایی و درمان تنگی نفس در خانه کمک کند.

زوفا

زوفا نیز یک گیاه ضد التهابی است که می تواند درمان تنگی نفس در خانه و باز شدن مجاری هوایی کمک کند. با استفاده از خدمات پانسمان زخم در منزل  که توسط افراد متبحر انجام می شود ، از الان جای زخم و بخیه را محو کن.

رازیانه

رازیانه یک گیاه خلط آور است که می تواند به پاکسازی ریه از مخاط و درمان تنگی نفس در خانه کمک کند.

دارچین

دارچین یک گیاه ضدالتهابی و ضدعفونی کننده است که می تواند به کاهش التهاب و عفونت در ریه ها کمک کرده و درمان تنگی نفس در خانه را تحقق بخشد.

زردچوبه

زردچوبه یک گیاه ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند به کاهش التهاب و آسیب به سلول های ریه  و درمان تنگی نفس در خانه کمک کند.

زعفران

درمان تنگی نفس در خانه با زعفران که یک گیاه ضد التهابی و ضد افسردگی است ، می تواند به کاهش التهاب و بهبود عملکرد ریه ها کمک کند.

رزماری

رزماری یک گیاه ضد التهابی و ضد اکسیدانت است که می تواند به منظور درمان تنگی نفس در خانه و برای کاهش التهاب و آسیب به سلول های ریه انتخاب شود.

سرخارگل

سرخارگل نیز یک گیاه ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی است که برای کاهش التهاب و آسیب های وارد شده به سلول های ریه استفاده می شود. این داروهای گیاهی را می توان به صورت دمنوش، کپسول یا قرص مصرف کرد. همچنین می توان از آنها در تهیه غذا و نوشیدنی استفاده کرد.

 از خدمات نوین و بدون نوبت با مواد با کیفیت : گچ گیری در منزل

 نکات مهم برای افزایش اثربخشی داروهای گیاهی تنگی نفس در اینجا چند نکته برای کمک به افزایش اثربخشی داروهای گیاهی برای ریه و تنگی نفس آورده شده است:

  • از داروهای گیاهی با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • داروهای گیاهی را طبق دستورالعمل مصرف کنید.
  • از مصرف بیش از حد داروهای گیاهی خودداری کنید.

اگر تنگی نفس شما شدید یا مداوم است، مهم است که به متخصص ریه مراجعه کنید.