آزمایش چکاپ کامل در منزل با 10 درصد تخفیف + نمونه گیری رایگان
logo
user user

هانتینگتون


هانتینگتون

بیماری هانتینگتون چیست ؟ ( از علائم تا درمان )

 لرزش دست ها می تواند نشانه ای از یک اختلال عصبی باشد. اما علت این اختلال از زمینه ارثی گرفته تا یک بیماری خود ایمنی متغیر است. بیماری هانتینگتون ، یک بیماری با منشا مغزی _ عصبی است. تشخیص بیماری های مغزی با نوار مغز است . شما می توانید آزمایش نوار مغز را در منزل خود انجام دهید. همراه طب به عنوان موسسه خدمات درمان در منزل ، توانایی اعزام شبانه روزی متخصص مغز و اعصاب به همراه دستگاه نوار مغز را دارد. 

درخواست دهید : انجام نوار مغز در منزل

بیماری هانتینگتون چیست؟

هانتینگتون یک بیماری ارثی است که در اثر جهش ژنی به وجود می آید. در این بیماری ، سلول های عصبی مغز تخریب می شوند. برخی از افراد با جهش ژنی به دنیا می آیند. هرگاه یکی از والدین ، دارای ژن معیوب باشد، 50 درصد احتمال اینکه فرزند آنها بیماری هانتینگتون داشته باشد وجود دارد. فرزند می تواند دختر یا پسر باشد. تفاوتی در انتقال بیماری هانتینگتون به پسر یا دختر وجود ندارد. تخریب سلول های عصبی مغز باعث ایجاد حرکات غیرارادی، مشکلات شناختی و اختلالات خلقی خواهد شد. موسسه درمانی همراه طب ، خدمات باز کردن گچ در منزل را 24 ساعته و در 365 روز سال ارائه می دهد.

بیماری هانتینگتون

علائم بیماری هانتینگتون

با اینکه ظهور علائم بیماری هانتینگتون در هر سنی ممکن است رخ دهد اما اغلب در سن 30 تا 40 سالگی دیده می شوند. شما می توانید با دقت در نشانه های زیر به وجود این بیماری در نوزاد یا بزرگسالان شک کنید:

 حرکات غیرارادی و تکراری : تکان خوردن های بی اراده ، پرش (دست _ پا ) و لرزش نشانه ای از بیماری هانتینگتون می باشد.

 مشکلات شناختی : هر گاه با مشکل در حافظه و یادآوری وقایع ، نداشتن تمرکز و عدم یادگیری یا تفکر در اطرافیان خود مواجه شده اید، باید احتمال وجود بیماری هانتینگتون را بدهید. 

اختلالات خلقی :  گاهی مواقع ، داشتن افسردگی، اضطراب، و تحریک پذیری نشانه ای از بیماری هانتینگتون است. هرگاه هر یک از علائم بالا را در فرزند خود مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید یا از خدمات نوار مغز در منزل برای تشخیص به موقع استفاده نمایید.

 با پزشک داخلی ، بدون جراحی درمان شوید : ویزیت متخصص داخلی در منزل

علت بیماری هانتینگتون

هرگاه ژن HD که مسئول ساخت پروتئین هانتینگتون دچار جهش شود ؛ اقدام به تولید پروتئین معیوب می کند. پروتئین هانتینگتون معیوب به سلولهای عصبی مغز آسیب زده و باعث از بین رفتن آنها می شود.

راه های تشخیص بیماری هانتینگتون

اولین اقدام برای تشخیص بیماری هانتینگتون ، مراجعه به پزشک مغز و اعصاب است. پزشک ، بعد از بررسی سابقه خانوادگی با دقت کردن در حرکات دست و پای بیمار ( اینکه لرزش ، پرش و تکان غیر ارادی نداشته باشند ) ، یا اینکه حافظه بیمار چگونه کار می کنند و توانایی تمرکز و یادگیری او چقدر است؛ تشخیص ابتدایی را برای تجویز آزمایش خون و نوار مغز می دهد. درمان انواع بیماری ها با انجام طب سوزنی : خدمات طب سوزنی در منزل

درمان بیماری هانتینگتون

هنوز علم بشر به حدی نرسیده است که بتواند ژن معیوب در داخل کروموزوم های فرد را به طور کامل تغییر دهد. البته ژن درمانی ، علم نوینی است که قدم در این راه نهاده است و سعی می کنند تا با غیرفعال کردن اطلاعات معیوب نوشته شده به شکل RNA تولید شده بر اساس ژن HD به کاهش سطح پروتئین هانتینگتین در مغز یا کل بدن کمک کند. بعد از تشخیص قطعی بیماری هانتینگتون ، متخصص از روش هایی مثل دارو درمانی ، فیزیوتراپی ، گفتاردرمانی و کاردرمانی برای تسکین علائم و بهبود کیفیت زندگی استفاده می کند. مقاله پیشنهادی : تفسیر آزمایش تیروئید و عدد نرمال

طول عمر بیماران هانتینگتون چقدر است ؟

علائم بیماری هانتینگتون با گذشت زمان بدتر می شوند پس ، درمان هایی که انجام می شود؛ با هدف توقف پیشروی بیماری است. طول عمر بیماران هانتینگتون معمولاً 10 تا 20 سال پس از شروع علائم است.

درمان بیماری هانتینگتون

چگونه با بیماری هانتینگتون زندگی کنیم ؟

انجام کارهای زیر می تواند زندگی بیماران مبتلا به هانتینگتون را بهتر کند:

  • مراجعه منظم به پزشک و بررسی روند درمان
  • شرکت در جلسات گفتار درمانی ، کاردرمانی و فیزیوتراپی
  • مصرف دقیق و منظم داروهای تجویزی
  • داشتن برنامه منظم برای انجام فعالیت های ورزشی
  • پیروی از یک رژیم غذایی سالم
  • داشتن خواب کافی و منظم
  • کم کردن استرس با روش هایی مانند : مطالعه کردن ، حل جدول ، کوهنوردی ، مشاهده دریا ، به کار بردن رنگ های آرامبخش در دکوراسیون خانه ، تنفس عمیق در هنگام عصبانیت و...
  • شرکت در گروه های حمایتی و استفاده از تجارب سایر بیماران هانتینگتون

اینجا بخوان : آزمایش اچ سی جی hcg

‌نظرات کاربران