آزمایش چکاپ کامل در منزل با 10 درصد تخفیف + نمونه گیری رایگان
user user
آزمایش  hcg

آزمایش hcg برای چیست و باید چند باشد?


مطمئنا کسانی که به بارداری خود شک دارند ، بیش از همه به دنبال یافتن پاسخ این پرسش که آزمایش hcg برای چیست و باید چند باشند ؟ هستند. این آزمایش با نام بتا برای تایید بارداری به کار می رود و عددی که نشان دهنده حاملگی است ، باید بیش از 5 باشد.

 وارد شوید : برقراری ارتباط با موسسه خدمات درمان در منزل همراه طب جهت اعزام متخصص برای ویزیت پزشک در منزل

 

چه زمانی برای آزمایش بارداری مناسب است؟

یافتن مقدار اثبات شده ای از هورمون  hcg در خون ، مبنای آزمایش بارداری است. مقدار این هورمون  در خون ، ده روز پس از لقاح به عدد قابل قبولی برای تایید حاملگی می رسد. معمولا لقاح ، 14 روز بعد از شروع آخرین قاعدگی اتفاق می افتد. بنابراین ، 24 روز بعد از اولین روز آخرین قاعدگی ، مقدار هورمون  hcg در خون به حدی می رسد که بتوان بارداری را تایید نمود. یعنی این زمان به بعد ، مشکلی برای انجام تست نخواهد بود. امیدواریم پاسخ چه زمانی برای آزمایش بارداری مناسب است؟ را یافته باشید

اینجا بخوانید : علت ریزش مو کدام یک است ؟ اختلال هورمون ( بارداری ) یا تغذیه!

 

آزمایش hcg

 

اگه زمان قاعدگی یادم رفته باشه کی آزمایش بارداری بدم ؟

اگر نمی‌ دانید زمان قاعدگی بعدی شما چه زمانی است یا زمان آخرین پریودی تان را فراموش کرده اید، آزمایش بارداری را حداقل 21 روز پس از آخرین رابطه جنسی محافظت نشده انجام دهید.

 

 از چه وقت آزمایش خون بارداری رو نشون میده ؟ 

از آنجایی که سیکل پریودی 28 روزه می باشد و 24 روز بعد از اولین روز آخرین قاعدگی ( تقریبا معادل سه هفته ) می توان جواب مثبت را از آزمایش خون بارداری گرفت . پس، اگر پریود مان به تاخیر افتاده باید فورا یک تست حاملگی بدهید زیرا در صورت بارداری حتما جواب تست مثبت خواهد بود. اگر جواب تست منفی بود یعنی علل دیگری مثل تغییرات هورمونی یا وجود عفونت در این تاخیر دخیل هستند . درمان کلیه بیماری ها در زمان حاملگی بدون نیاز به جراحی با : ویزیت متخصص داخلی در منزل

 

آیا باید برای آزمایش خون بارداری ناشتا باشیم ؟

خوردن دارو ، مایعات یا غذا هیچ گونه تاثیری در جواب آزمایش بارداری ( بالا یا پایین رفتن هورمون hcg در خون ) ندارد. این یعنی ، ناشتا بودن از شرایط انجام تست حاملگی نیست و نیازی به رعایت آن ندارید.

 

 

بتا در بارداری

 

مدت زمان پاسخگویی آزمایش بارداری

مدت زمان پاسخگویی آزمایش بارداری با توجه به ساعت کاری آزمایشگاه ، میزان شلوغی آزمایشگاه ، تعداد آزمایش تجویز شده یا نوع درخواست متخصص مربوطه تعیین می شود و از چند ساعت تا چند روز ( 2-3 روز ) متغیر است. اگر فقط آزمایش hcg تجویز شده باشد ، تنها چند ساعت انتظار کافیست.

 شاید برایتان جالب باشد: برای گرفتگی عضلات در زمان بارداری چه بخوریم ؟

 

بهترین زمان آزمایش بارداری کی است؟

سیکل قاعدگی  در افراد متفاوت است و برخی زود به زود پریود می شوند و برخی دوره طولانی تری را برای قاعدگی مجدد سپری می کند. بهترین زمان آزمایش بارداری ، اولین روز از زمان تعیین شده برای قاعدگی بعدی است.

 

تست بی بی چک همان آزمایش بارداری است و دقت آن چقدر است؟

همه می دانیم که خانم ها قبل از اقدام به انجام آزمایش بارداری ، با یک تست خانگی به نام بی بی چک سعی می کنند تا از صحت حاملگی خود اطمینان یابند. تست بی بی چک نیز مانند آزمایش خون بر مبنای یافتن هورمون hcg ، بارداری را تایید می کند اما این هورمون را در ادرار شناسایی می کند.دقت انجام آن به 99 درصد می رسد اما نباید هیچ گونه اشتباهی اعم از نبود شرایط استریل یا خطای انسانی رخ دهد. پس ، باید گفت که نمونه گیری خون از هر روش دیگری دقیق تر است. ضمن اینکه برای تشکیل پرونده بارداری ، وجود جواب آزمایش بارداری hcg خون الزامی است.

تغذیه در بارداری را با یک متخصص هماهنگ کن : مشاوره تغذیه در منزل

 

آزمایش بارداری

 

 

جدول عدد بتا در بارداری ( میزان hcg در خون )

در صورتی که به دنبال تفسیر جواب آزمایش بارداری خود هستید مطمئنا به جدول بتا احتیاج پیدا خواهید کرد. این جدول ، نشان دهنده میزان هورمون hcg در خون بانوان باردار متناسب با هفته بارداری می باشد. بدین منظور ، جدول زیر را بخوانید:

میزان عدد بتا در بارداریهفته بارداری
عدد در نمونه آزمایش بین 0-2.5نمونه متعلق به مردان است.
عدد آزمایش بین 0-5 باشد.جواب آزمایش منفی است.
عدد بین 9-130 متغیر است.نشان دهنده هفته 3 - 4 بارداری
میزان hcg خون بین 75-2600 است.هفته 4 - 5 بارداری
عدد نرمال بین 850-20800 است.هفته 5 - 6 بارداری
عدد مابین 4000-100200هفته 6 - 7 بارداری
عدد بین 11500 - 289000هفته 7 - 12 بارداری
عدد بین 18300-137000هفته 12- 16 بارداری
عدد نرمال بین 1400- 53000هفته 16 – 29 بارداری
عدد باید بین 940 – 60000 باشد.هفته 29 – 41 بارداری

در صورت آسیب دیدگی در زمان بارداری احتیاط کرده و از حضور در مراکز دارای بار میکروبی خودداری نمایید : پانسمان زخم در منزل

 

عدد بتا ( hcg ) در بارداری دو قلو 

عدد بتا hcg در بارداری به صورت یک رِنج میانگین از یک عدد تا یک عدد دیگر بیان می شود ( مانند جدول بالا ). با اینکه عدد hcg برای بارداری دوقلو نسبت به تک قلو بالاتر است اما به دلیل همپوشانی اعداد ممکن است فقط با تکیه بر جواب آزمایش خون دچار سردرگمی شده و نتیجه دقیقی بدست نیاورید.

‌نظرات کاربران