user user
گرفتگی عضلات

گرفتگی عضلات


برای گرفتگی عضلات چه بخوریم ؟

قرار گرفتن در وضعیت بارداری یا قاعدگی ، انجام ورزش های سنگین ( بدون نرمش و بی مقدمه )، چرخش ناگهانی ، جابه جایی اجسام سنگین ، کم آبی بدن و.. از معدود علل گرفتگی عضلات در افراد هستند. می توانید با اصلاح تغذیه در دراز مدت ، خوردن مواد غذایی آرام کننده عضلات و یا تزریق داروهایی مثل متوکاربامول به درمان گرفتگی عضلات دست پیدا کنید. در زیر جواب سوال  برای گرفتگی عضلات چه بخوریم ؟ را می یابید.

وارد شوید : اعزام پزشک متخصص در کمتر از یک ساعت برای انجام مشاوره تغذیه در منزل

کمبود چه ویتامینی باعث گرفتگی عضلات پا در خواب میشود؟ 

عدم دریافت ویتامین هایی از قبیل : بی، کا Kو دی Dموجب افزایش احتمال گرفتگی عضلات شبانه می شود. یکی از راه‌های جلوگیری از گرفتگی عضلات، کشش یا ماساژ دادن عضلات و خوردن مقدار کافی از این مواد مغذی کلیدی همچون پتاسیم، سدیم، کلسیم و منیزیم است. ویتامین ها و مواد مغذی کلیدی را در غذاهای زیر پیدا می کنید:

برای رفع گرفتگی عضلات ، موز بخورید .

موز به تنهایی ، سه ماده مغذی از چهار تا عنصر کلیدی گفته شده ( پتاسیم _ سدیم _ منیزیم _ کلسیم ) را داراست . بجز سدیم ، شما می توانید سایر ریز مغذی ها را در این ماده غذایی بیابید. موز در صدر لیست بهترین شل کننده عضلات و از جمله مواد غذایی است که پاسخی برای گرفتگی عضلات چه بخوریم ؟ دارد.

همراه طب ، آماده ارسال تجهیزات پزشکی همچون اکو قلب در منزل می باشد.

سیب زمینی را در سبد غذایی خود بگنجانید.

سیب زمینی نیز همچون موز ، دارای سه عنصر کلیدی از قبیل : پتاسیم ، کلسیم و منیزیم می باشد. تفاوت آنها در این است که پتاسیم موز نسبت به سیب زمینی بیشتر است و سیب زمینی از برتری 6 برابری کلسیم نسبت به موز برخوردار است.

کدو تنبل یا هندوانه، درمان گرفتگی عضلات ناشی از کم آبی

همانگونه که گفته شد کم آبی می تواند از عوامل ایجاد کننده گرفتگی عضلات در افراد به ویژه در خانم ها در دوران بارداری و قاعدگی باشد، دریافت کدو تنبل به هیدراته ماندن طولانی مدت بدن کمک می کند. در پاسخ به پرسش برای گرفتگی عضلات چه بخوریم ؟ مواد غذایی پر آب در این زمینه ، یاری کننده خوبی هستند.

اینجا می خوانید : دلیل لکه سفید قلب جنیندر سونوگرافی

حبوبات را از برنامه غذایی خود حذف نکنید.

خوردن حبوبات می تواند به تنهایی نیاز منیزیم شما را تامین کند و از گرفتگی عضلات جلوگیری نماید. برای مثال خوردن یک فنجان لوبیا سیاه پخته ، 120 میلی گرم منیزیم را به بدن شما وارد می کند. همین مقدار عدس برای دریافت 70 میلی گرم منیزیم کافیست.

گرفتگی عضلات در ورزش را با خوردن ملون برطرف سازید.

این میوه ، یک ترکیب عالیست. زیرا هر 4 عنصر شل کننده عضلات را به همراه آب فراوان دارد. مخصوصا زمانی که گرفتگی عضلات در اثر ورزش سنگین یا دویدن طولانی ایجاد شده باشد. زیرا در هنگام ورزش کردن ، مقدار از سدیم بدن به صورت تعریق از بدن خارج می شود که با خوردن ملون بازیابی خواهد شد. ملون را گزینه مناسبی برای برای گرفتگی عضلات چه بخوریم ؟ در نظر بگیرید.

بهتر است با سایر خدمات همراه طب آشنا شوید : انجام ساکشن در منزل

شیر ، بهترین ترمیم کننده و شل کننده عضلات 

وجود پروتئین در درون شیر به عنوان ترمیم کننده عضلات عمل می کند در مواردی که گرفتگی عضلات با آسیب جزئی همراه باشد ، می توان روی شیر به دلیل داشتن کلسیم، پتاسیم و سدیم ، آب فراوان و پروتئین حساب ویژه ای باز کرد.

آب ترشی ، مناسب برای گرفتگی عضلات ورزشکاران

در گذشته تصور بر این بود که آب ترشی با داشتن سدیم و آب می تواند باعث برطرف شدن گرفتگی عضلات در ورزشکاران شود در حالی که امروزه ثابت شده است که دلیل این امر، ایجاد یک واکنش عصبی در بدن است که منجر به قطع جریان عصبی مولد گرفتگی عضلات می شود.

انجام کلیه آزمایشات پزشکی توسط پرستاران در خانه تان با کلیک بر آزمایش در منزل

درمان گرفتگی عضلات

خوردن گیاهان برگ بزرگ و تیره برای شل کردن عضلات گردن

بر اساس تحقیقات انجام گرفته گرفتگی عضلات رحم در هنگام قاعدگی و سایر ماهیچه های بدن را می توان با خوردن سبزیجات برگ بزرگ و تیره کاهش داد. برای تحقق این منظور از قرار دادن کلم پیچ، اسفناج یا کلم بروکلی در سبد خرید خود مضایقه نکنید.

آب پرتقال را بیشتر بشناسید.

شاید در نگاه اول ، مقدار زیاد ویتامین سی در آب پرتقال ، نظر شما را جلب کند در حالیکه یک فنجان آب پرتقال با داشتن 500 میلی گرم پتاسیم و 27 میلی گرم پتاسیم و منیزیم یک ترکیب عالی برای پرسش برای گرفتگی عضلات چه بخوریم ؟ می باشد.

دیگر خدمات همراه طبنوار قلب در منزل

 

آجیل  و دانه ها ، منبع عالی منیزیم برای نابودی گرفتگی عضلات

از قبل درباره اهمیت وجود منیزیم در بدن برای رفع گرفتگی عضلات گردن ، پا ، دست و.. توضیح دادیم. اکنون نوبت معرفی منبع آن در بین مواد غذایی است. در بین آجیل ها بادام شور یا برشته در هر اونس خود، دارای 74 میلی گرم منیزیم است و یا تخمه آفتابگردان در هر اونس 37 میلی گرم منیزیم دارد.

رفع گرفتگی عضلات با خوردن ماهی چرب .  

طرفداران غذای دریایی خوشحال باشند زیرا که ماهی هایی همچون قزل آلا ، ساردین و سالمون برای گرفتگی عضلات معجزه می کنند. خورن این ماهی ها با به راه انداختن جریان خون و تامین منیزیم کافی بدن در رفع گرفتگی عضلات نقش ایفا می کنند.

بادرمان خانگی بیماری کرون آشنا شوید.