آزمایش چکاپ کامل در منزل با 10 درصد تخفیف + نمونه گیری رایگان
user user
مزایا و عوارض بعد از جراحی شکستن لگن در سالمندان

مزایا و عوارض بعد از جراحی شکستگی لگن در سالمندان + نحوه تشخیص و مراقبت


در صورتی که به تازگی سالمند شما دچار شکستگی لگن شده است و نگران مراقبت های پس از آن هستید ، اگر می خواهید درباره مزایا و عوارض بعد از جراحی شکستگی لگن در سالمندان و نحوه تشخیص و مراقبت های بعد از آن، آموزش ببینید در ادامه این مقاله همراه ما باشید. در صورتی که به مراقبت های پرستاری و یافتن همراه نیمه وقت یا تمام وقت تمایل دارید با شرکت خدمات درمان در منزل  همراه طب تماس بگیرید. درخواست دهید : کشیدن سوند در منزل یا استخدام پرستار سالمند سالم و ارزان در منزل تهران

 

شکستگی لگن سالمندان

 

اهمیت توجه به جراحی شکستگی لگن در سالمندان

از آنجایی که شکستگی لگن در سالمندان یک وضعیت جدی است که می تواند منجر به عوارضی مانند ناتوانی ، بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ شود؛ بهتر است تا برای تشخیص و درمان به موقع سریعا اقدام کنید. پزشکان جراحی را بهترین گزینه در برخورد با شکستگی لگن در سالمندان می دانند زیرا بهبودی سریعتر و کاهش خطر عوارض را در پی دارد. پرستار سالمند ، با توجه به آموزش هایی که دیده است می تواند بهترین کمک برای شما در این لحظات باشد. برای رفع مشکل یبوست از خدمات تنقیه در منزل استفاده کنید.

 

چگونگی جراحی لگن شکسته در سالمند

در جراحی شکستگی لگن در سالمندان ، استخوان های شکسته با استفاده از پیچ ، پلاک یا سایر ابزارهای جراحی به هم متصل می شوند. البته ، نوع جراحی که توسط متخصص تعیین می شود به نوع شکستگی ، سلامت عمومی بیمار و امید به زندگی او بستگی دارد. پاکسازی ریه و حلق برای سالمندان از طریق درخواست خدمات ساکشن در منزل قابل دسترس است.

 

عوارض جراحی شکستگی لگن سالمند

 

عوارض و خطرات ناشی از جراحی شکستگی لگن در افراد مسن

همانطور که میدانید به دلیل کهولت سن و ضعف بنیه در افراد مسن و میانسال ، خطرات ناشی از جراحی شکستگی لگن در سالمندان، نسبت به جراحی در افراد جوانتر بیشتر است. این خطرات عبارتند از: عفونت عفونت یکی از شایع ترین عوارض جراحی شکستگی لگن است. بارزترین علائم عفونت تب است. در صورت داشتن تب در سالمند با ما تماس بگیرید. لخته شدن خون  لخته شدن خون در پاها یک عارضه جدی است که می تواند منجر به آمبولی ریه شود. تغییر رنگ پوست بخصوص در پاها ، تورم ، قرمزی و افزایش ضربان قلب از علائم لخته شدن خون در سالمند جراحی کرده می باشد با دیدن این نشانه ها پزشک را در جریان این اتفاق بگذارید. البته پرستار سالمند به خوبی می تواند وضعیت سلامت عمومی سالمند را در هر لحظه رصد کند. این در حالیست که شاید شما از توجه به این نکات ریز غافل باشید. 

بخوانید  : راه حل های ساده در نگهداری از سالمند دیالیزی در منزل عوارض قلبی - عروقی  نمی توان عوارض جراحی شکستگی لگن در سالمندان را کوتاه مدت دانست زیرا این عمل می تواند پیامدهای دراز مدت نظیر : افزایش خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی داشته باشد. احساس بال زدن در قفسه سینه ، افزایش یا کاهش ضربان قلب ، احساس درد در قفسه سینه ، داشتن سرگیجه یا سبکی سر ، غش کردن و تنگی نفس از معدود علائم مشکلات قلبی و عروقی هستند. پرستار سالمند به دلیل توجه تمام وقت ، سریعتر متوجه این علائم خواهد شد. زخم بستر به دلیل عدم توانایی حرکت ، ایجاد زخم بستر بعد از جراحی شکستگی لگن در سالمندان ، امری شایع است. تغییر پوزیشن در هر نیم ساعت ، استفاده از ضد پماد ها ، مصرف به موقع داروها ( به ویژه داروهای موضعی ) و توجه به علائم مثل تغییر رنگ پوست در قسمتی که بیشترین تماس را با زمین دارد، می تواند از اقدامات پرستار سالمند در منزل برای جلوگیری از بروز زخم بستر باشد.

 اینجا می خوانید : آیا زخم بستر در سر ایجاد می شود ؟ زخم بستر چیست ؟ و محل ایجاد آن

 

مزایای جراحی شکستگی لگن در سالمندان 

با این حال، مزایای جراحی شکستگی لگن در سالمندان اغلب بیشتر از خطرات آن است. از جمله : بهبود سریعتر با جراحی شکستگی لگن ، استخوان های شکسته در موقعیت مناسب قرار گرفته و دامنه حرکت آنها محدود می شود. از این نظر ، جراحی شکستگی لگن در سالمندان می تواند به بهبودی سریعتر بیمار کمک کند. کاهش خطر ناتوانی عدم جراحی شکستگی لگن می تواند منجر به ناتوانی حرکتی سالمند در دراز مدت شود. از این رو ، جراحی به آنها کمک می کند تا زودتر راه برود و به فعالیت های روزمره خود را سر گیرند. درباره ی ابتلا به زگیل تناسلی نگران هستید، درخواست دهید : آزمایش پاپ اسمیر در منزل 

 

مزایای شکستگی لگن

 

آیا شکستگی لگن بعد از جراحی به طور کامل خوب می شود؟ 

با مراقبت و حمایت مناسب، سالمندان می توانند پس از جراحی شکستگی لگن به زندگی مستقل خود بازگردند.  

دارویی، دارای قدرت به یکسانی مورفین برای کاهش درد دندان و.. : تزریق کتورولاک در منزل

‌نظرات کاربران