آزمایش چکاپ کامل در منزل با 10 درصد تخفیف + نمونه گیری رایگان
user user
مهم ترین ویژگی های پرستار سالمند

مهم ترین ویژگی های پرستار سالمند خوب


روند پیری یک واقعیت بیولوژیکی و پدیده طبیعی است که پویایی خاص خود را دارد و عمدتاً خارج از کنترل انسان است . با توجه به شاخص های تعیین کننده افزایش تعداد سالمندان ، ادعا می شود که تقاضا برای خدمات مراقبتی سال به سال افزایش می یابد. زیرا با افزایش جمعیت سالمندان و افزایش مشغله های فردی ، افراد شرایط کافی برای نگهداری از والدین سالمندشان را ندارند. بنابراین مشاغلی مانند مراقب پزشکی یا پرستاری از سالمندان در منزل از جمله برای افراد وابسته بسیار مطلوب است .  

 جهت تشخیص و درمان انواع بیماری های ریوی با متخصصان مجرب در خانه خود روی کلمه ' ویزیت متخصص داخلی در منزل ' کلیک کنید .   تنهایی سالمندان در دوران پیری پیشرونده جامعه در حال تبدیل شدن به یک معضل جدی اجتماعی است و بسیاری از سالمندانی که قادر به زندگی مستقل نیستند ، از مراقبت های مناسبی برخوردار نمی شوند . اما سالمندان و قشر سالخورده بیشتر از اقشار دیگر نیاز به عشق ورزی ، محبت و توجه دارد . به همین دلیل امروزه افراد به دلیل مشغله های زیاد شکل دیگری را برای مراقبت از عزیزان سالخورده خود انتخاب می کنند. این جایگزین ، شرکت های پرستاری در منزل هستند که خدمات مراقبت و پرستاری از سالمندان در منزل را ارائه می دهند.

 

ویژگی های پرستار سالمند

 

شایستگی های یک پرستار سالمند خوب

شایان ذکر است که در ابتدا مفهوم شایستگی توضیح داده شود . شایستگی ها (مهارت ها) به صلاحیت های فنی یا دانش و مهارت مربوط به تجربه و مدارک کسب شده اعم از کارآموزی ، دوره های تکمیل شده ، تمرین حرفه ای ، دانش زبان و شایستگی های شخصیتی تقسیم می شوند که برای اجرای وظایف خاص در موقعیت بسیار مهم هستند. با توجه به اینکه با گذراندن دوره ها و آموزش ها می توان مهارت های خاصی را کسب کرد ، ویژگی های شخصیتی از تربیت درست به دست می آید و در مراقبت از جمله مراقبت از سالمندان در اولویت قرار دارد .

 

یک فرد به عنوان مراقب و پرستار یک سالمند چگونه باید باشد؟

ویژگی های شخصیتی مطلوب یک مراقب برای نگهداری از سالمند :

 

همدلی

همدلی یکی از مهمترین ویژگی های شخصیتی پرستار سالمندان است. زیرا این به معنای توانایی درک فرد دیگر ، حالات عاطفی او ، انطباق با طرز فکر شخص دیگر و قرار دادن خود در جای اوست. به این ترتیب ،پرستار مراقب می ‌تواند نیازها و انتظارات بیمار را بهتر درک کند. این کیفیت به معنای مهربانی ، صمیمیت ، خوبی و دلسوزی است. این عمدتاً در مورد توانایی پخش هاله ای در اطراف خود است که باعث می شود فرد سالمند در حضور مراقب خود آرامش کند .

در صورت نیاز به ساکشن کلیک کنید : ساکشن در منزل  به صورت شبانه روزی و اعزام فوری

 

قابلیت اطمینان

یکی از ویژگی های کلیدی یک مراقب خوب قابل اعتماد بودن است. شما نمی توانید یک عزیز را با کسی ک به او اطمینان ندارید رها کنید. البته ایجاد اعتماد سال ها طول می کشد ، اما در این حرفه به راحتی می توان فهمید که آیا می توان به یک فرد اعتماد کرد یا خیر. پرستاری از سالمند و مراقبت از منزل او ، رسیدن به موقع به محل کار ، حسابداری برای پول استفاده شده ، به عنوان مثال برای خرید ، پاسخ دادن به تماس ها ، انجام فعالیت های سفارش شده روز معین ، اغلب ثابت می کند که آیا خانواده احساس امنیت می کند و به مراقب خود احترام می گذارد ، اعتماد می کند و نگرانی بابت ترک والدین برای چند ساعت یا چند روز با شخصی که معمولاً نا آشنا است نخواهد داشت .

 

مهارت های ارتباطی

یکی از مهم ترین شایستگی های یک مراقب مهارت های ارتباطی است. مهارت های ارتباطی شامل دانش زبان و توانایی استفاده از آن است. سهولت ترکیب این دو سال ها طول می کشد و با تمرین به دست می آید. این مهارت به برقراری ارتباط آسان با بیمار و محیط نزدیک او (خانواده ، پزشک ، توانبخش) و غیره کمک می کند. پرستاری که به صورت باز و بدون مشکل ارتباط برقرار می کند ، می تواند از بسیاری از مشکلات مربوط به عملکرد بیمار جلوگیری کند. اگر ارتباط با شکست مواجه شود ، پرستار در مراقبت شکست می خورد. در اینگونه مراقع پرستاران سعی می کنند روی چیزهایی تمرکز کنند که برای اهمیت کمتری دارد و از برقراری ارتباط با سالمند اجتناب میکنند . برای ثبت درخواست گچ گیری در منزل از موسسه همراه طب اینجا کلیک کنید .

 

ویژگی های شایسه یک پرستار سالمند

 

یک پرستار سالمند خوب چه ویژگی های فردی باید داشته باشند ؟

طیف ویژگی های شخصیتی یک مراقب مناسب برای سالمندان متنوع است : تصمیم گیری برای انتخاب یک حرفه یا شغل مانند پرستاری از یک سالمند ارزش دارد . زیرا همه برای این نقش مناسب نیستند. در ادامه به چند مورد از ویژگی های فردی شخصی که صلاحیت پرستاری از سالمندان را دارد می پردازیم :

 

مهربانی

پرستار سالمند باید مهربان ، دلسوز و قابل اعتماد باشد. مراقبت از سالمند مراقبت از کسانی است که نه زبان گفتار دارند و نه پای فرار. سالمند ممکن است حتی توان گفتن اینکه مراقب باعث آزار و اذیت او است را نداشته باشد. اطرافیان حتما باید تا مدتی مراقب جدید را تحت نظر بگیرند. پرستار سالمند باید از نظر شخصیتی مقام بالایی داشته باشد .

 

صبر

صبر نیز از ویژگی های بسیار مهم فردی است که با سالمندان کار می کند. افراد مسن نیاز به درایت و فروتنی زیادی از جانب دیگران دارند. با در نظر گرفتن این واقعیت که فعالیت های روزمره بسیار کند انجام می شود ، یک پرستار سالمند خوب باید کار خود را با ریتم عملکرد سالمند تطبیق دهد. این شامل توضیح و تکرار برخی چیزها با حوصله ، حتی چندین بار است. افرادی که تحت مراقبت هستند می توانند بدخلق ، مطالبه گر و گاهی بدخواه باشند. مراقب وجود دارد تا به آنها کمک کند ، پشتیبان آنها باشد و فردی باشد که افراد مسن بتوانند از آن درک پیدا کنند .

 

حوصله

پرستاری از سالمند کار دشواری است و به حوصله زیادی نیاز دارد . برای مثال فرض کنید قصد دادن غذا به او را دارید و او میلی به خوردن غذا ندارد ولی چند دقیقه بعد دوباره غذا درخواست می کند. در این مواقع باید دوباره غذا را گرم کنید یا سفره دیگری بچینید که این خود به صبر و حوصله بسیاری نیاز دارد. بنابراین پرستار سالمند باید با این رفتارها آشنا باشد و از این کار سالمند ناراحت یا خشمگین نشود . 

 

 

شرایط فیزیکی مطلوب

پرستار سالمند باید شرایط بدنی و فیزیکی خوب و قوی ای داشته باشد. یکی از معیارهایی که برای استخدام مراقبان سالمندان در نظر گرفته می شود استقامت جسمی و شرایط فیزیکی مطلوب است چون نگهداری از سالمند به کار فیزیکی جدی نیاز دارد و بنیه خوبی می‌ خواهد .

 

قاطعیت و شجاعت

در برخی مواقع ، داشتن توانایی «نه» گفتن ، برای پرستار سالمندان مفید خواهد بود. قاطع بودن ، هنر رد کارآمد ، رد کردن با درایت و دفاع از دلایل یا دیدگاه‌ های خود و همچنین تعیین حد و مرزهای خود است. این ویژگی ممکن است زمانی مفید واقع شود که مراقب احساس کند که توسط فرد تحت مراقبت یا خانواده اش بیش از حد مورد استثمار قرار می گیرد .

 

فقدان تکانشگری

فقدان اضطراب و تکانشگری بیش از حد از سوی مراقب مهم است. زود عصبانی شدن تضمینی است که فرد تحت مراقبت شما احساس ناامنی خواهد کرد. او ممکن است دچار سردرگمی یا عصبانیت شود. مهم این است که مراقب از طریق شخص و رفتار خود تاثیر مثبتی بر رفاه سالمند داشته باشد. در شرکت یک مراقب قابل پیش بینی ، فرد تحت مراقبت احساس اعتماد به نفس و امنیت می کند. این تا حد زیادی به رفاه ، سلامت جسمی و روانی سالمندان ترجمه می شود .

 

در دسترس بودن و انعطاف پذیری

در دسترس بودن نیز یک عنصر بسیار مهم در شغل یک مراقب است. گاهی اوقات تعریف کار در مراقبت به صورت کلی دشوار است. هنگام انجام وظایف خود ، ممکن است نیاز باشد که ساعات کاری خود را تغییر دهید. به عنوان مثال باید زودتر بیایید ، بیشتر بمانید یا شب را با شخصی که تحت مراقبت خود هستید بگذرانید. توانایی تغییر رفتار مراقب ممکن است در ایجاد اعتماد بین بیمار و مراقب مفید باشد ، به همین دلیل انعطاف پذیری مهم است .

 

عدم اعتیاد به الکل یا سیگار

مراقب و پرستار یک سالمند باید از هرگونه اعتیاد به الکل رها باشد در غیر این صورت صلاحیت او برای مراقبت از سالمندان رد میشود . از نامزد های پرستاری از سالمندان تست اعتیاد گرفته میشود و اغلب از آنان می خواهند که سیگار نکشند .

برای درمان زخم بستر با جدیدترین متد روز دنیا وارد شوید : درمان زخم بستر در منزل

 

سخن آخر

شرکت های خدمات پرستاری از سالمندان در منزل برای جذب نیرو تمامی این جوانب را در نظر میگیرند و داوطلبان را به نحو احسنت می سنجند ، زیرا پرستار سالمند باید از هرگونه زشتی شخصیتی مبرا باشد تا بتواند خدمات مفیدی ارائه داده و وظایف خود را به درستی انجام دهد. پرستار حتی میتواند خدمات وصل سوند در منزل نیز برای سالمند شما انجام دهد ،  پس با خیال راحت سالمندان تان را به آنان بسپارید و به یاد داشته باشید که محیط خانه برای سالمندان بسیار مناسب تر از خانه سالمندان ، بهزیستی و دیگر نهاد های دولتی مراقبت از سالمندان است .

‌نظرات کاربران