آزمایش چکاپ کامل در منزل با 10 درصد تخفیف + نمونه گیری رایگان
user user
سرطان ریه

سرطان ریه ( علائم مرگ در زنان و مردان + نحوه تشخیص سریع )


در این مقاله اطلاعاتی درباره اینکه فرد مبتلا به سرطان ریه چقدر زنده می مونه  ، علائم و زمان مرگ در زنان و مردان مبتلا ، مراحل آخر این سرطان ، درصد نجات یافتگان ازسرطان ریه ، نحوه تشخیص سریع انواع سرطان بدخیم و خوش خیم بدست می آورید . کلیه مراحل درمان افراد سرطانی می تواند در منزل پیگیری شود از اجاره کپسول اکسیژن گرفته تا تزریق داروهای شیمی درمانی یا استخدام پرستار ساعتی یا تمام وقت  و یا حتی ویزیت متخصص ریه ، فقط با یک تماس امکانپذیر است .

 درخواست دهید : شرکت خدمات درمان در منزل همراه طب

 

علائم سرطان ریه

 

علائم مرگ در سرطان ریه پایان عمر چیست؟

سرطان ریه در مراحل اولیه ، هیچ گونه علائمی ندارد و معمولا ظهور علائم برابر است با اینکه بیماری در مراحل پیشرفته قرار دارد. نشانه هایی که با دیدن آنها متخصص ریه به وجود سرطان در زنان و مردان شک می کند عبارتند از :

  • سرفه مداوم
  • سرفه خونی
  • خستگی و تنگی نفس مداوم
  • از دست دادن اشتها و حالت تهوع
  • درد هنگام تنفس یا سرفه
  • تجمع مایع در اطراف ریه ها

سرفه های کودکان را با توجه به آلودگی هوا جدی بگیرید : ویزیت متخصص اطفال در منزل

 

انواع سرطان ریه

همه ما کم و بیش با عناوینی مثل سرطان خوش خیم و یا بدخیم آشنا شده ایم اما در رابطه با سرطان ریه ، دو نوع دسته بندی دیگر نیز وجود دارد به طور مثال:

 

  • سرطان اولیه ریه 

 منشا سرطان ، سلول های ریه است .( درمان باید روی سلولهای ریه انجام گیرد)

 

  • سرطان ریه ثانویه 

 سرطان از سایر اعضای بدن شروع شده و به ریه ها سرایت می کند.( منشا سرطان را باید شناسایی کرده و تومور را از آن خارج کرد.)

 

نکته : بعد از مشخص شدن منشا سرطان ریه ، تومور شناسایی شده را از نظر خوش خیم بودن یا بدخیم بودن بررسی می کنند. 

اینجا بخوانید : تفسیر آزمایش بارداری و بهترین زمان انجام آزمایش HCG

 

 

ماندگاری سرطان ریه

 

انواع سرطان ریه از نظر سلولی

سرطان ریه سلول بزرگ – شایع ترین نوع ( 80 درصد موارد مبتلا) که شامل  انواع : کارسینوم سلول سنگفرشی، آدنوکارسینوم یا کارسینوم سلول بزرگ می باشد.

سرطان ریه سلول کوچک - یک نوع کمتر شایع است که معمولا سریعتر از سرطان ریه سلول بزرگ گسترش می یابد.

نوع سرطان ریه شما تعیین می کند که کدام درمان توصیه می شود.

  در رابطه با مشکلات کلیه و مجاری ادرار با بهترین متخصص مشورت کن : ویزیت متخصص اورولوژی در منزل

 

سرطان ریه چقدر زنده می مونه

در پاسخ به اینکه فرد مبتلا به سرطان ریه چقدر زنده می مونه ؟ باید گفت زمان مرگ ، بستگی به اقدامات درمانی انجام گرفته و روحیه  بیمار در هنگام درمان دارد. تا جایی که حدود 40 نفر از هر 100 نفر (حدود 40٪) از سرطان خود به مدت 1 سال یا بیشتر زنده می مانند. حدود 15 نفر از هر 100 نفر (حدود 15%) از سرطان خود به مدت 5 سال یا بیشتر زنده می مانند. از هر 100 نفر 10 نفر (10%) از سرطان خود به مدت 10 سال یا بیشتر زنده می مانند. به طور مثال : زندگی کردن و ماندن در هوای آلوده شهری و استنشاق آن ، جلوی درمان موثر را گرفته و طول عمر را کاهش می دهد. عامل دیگر ، ملاقات زودهنگام با یک متخصص ریه متبحر می باشد.

 یبوست را قبل از بروز بواسیر درمان کن : انجام تنقیه در منزل

 

روش ها و مراحل درمانی برای سرطان ریه

متخصص ریه سعی می کند تا ملاک هایی مثل : میزان پیشرفت بیماری ، سلامت عمومی و روحیه بیمار ، نوع سرطان و برنامه زندگی بیمار را در تعیین روش درمان سرطان ریه لحاظ کند.

 

جراحی

در صورت تشخیص زودهنگام و خوش خیم بودن توده سرطانی ( توده در یک منطقه ، محدود شده است ) با استفاده از جراحی ، اقدام به برداشتن توده می کنند.

 

رادیوتراپی

از این روش در مواقعی استفاده می شود که نتوان با جراحی ، سلولهای سرطانی را هدف گرفت . در واقع ، جراحی برای سلامت عمومی بیمار ضرر داشته باشد.

 

شیمی درمانی

در صورتی که دو روش بالایی ، به دلیل گسترش زیاد بیماری در درمان سرطان ریه جواب نداده باشد از شیمی درمان به عنوان یک راه حل موثر استفاده میشود. روشی سنتی در طب ایرانی برای درمان کلیه امراض : فصد خون در منزل

 

سرطان ریه چه کسانی تحت تاثیر میگذارد ؟

 

سرطان ریه کسانی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

گروه های زیر بیش از سایرین در معرض ابتلا به سرطان ریه هستند:

 

افراد مسن 

 بروز این سرطان در افراد زیر 40 سال نادر است و افراد مسن بیشترین قربانیان آن هستند به طوری که از هر 10 نفر ، 7 نفر از آنان ، بالای 75 سال سن دارند.

 

 افراد سیگاری 

 اگرچه افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند ممکن است به سرطان ریه مبتلا شوند، اما سیگار کشیدن شایع ترین علت ابتلا به این بیماری است (بیش از 70 مورد از 100 مورد). دلیل آن ، استنشاق منظم تعدادی از مواد سمی مختلف می باشد. افراد دیالیزی بدون نوبت خدمات درمانی دریافت می کنند: انجام دیالیز در منزل

(همه چیز درباره تست تشخیص سرطان پروستات : آزمایش PSA)

‌نظرات کاربران