آزمایش چکاپ کامل در منزل با 10 درصد تخفیف + نمونه گیری رایگان
user user
علت ریزش مو

علت ریزش مو و روش درمان مخصوص موی خود را بشناس !


با پیشرفت و تخصصی شدن علم پزشکی می توان برای هر فرد بسته به ژنوم او ، یک راه حل ایده آل و روش درمان مخصوص برای تقویت موهایش ارائه داد تا دلیل ریزش موی سر به طور کامل از بین برود. قبل از پرداختن به درمان ریزش مو ( در جوانان ، زنان ، مردان ) باید علت وقوع آن را بشناسید و در صورت توان حذف کنید مثلا ممکن است مصرف یک داروی خاص ، علت ریزش موی سر شما باشد که در صورت هماهنگی با پزشک در منزل و تغییر دارو می توان آن را بر طرف کرد.

 

ریزش مو

 

چرا مو میریزه ؟

برای پاسخ به این سوال باید برنامه غذایی ، دارویی ، اقدامات روزانه خود را چک کنید تا پاسخی مناسب برای اینکه چرا مو میریزه پیدا کنید. زیرا موها علاوه بر تغذیه از پایین و ریشه خود ، تحت تاثیر نور خوشید و عوامل محیطی مثل آلودگی هوا یا طرز شستن غلط افراد هستند.

نکتهما نمی توانیم صریحا اعلام کنیم که علت دقیق ریزش ناگهانی یا تدریجی  موی سر شما کدام است . بدین معنی که ما دلایل آن را برمی شماریم اما تشخیص اینکه فرد در معرض کدامیک بوده یا تحت تاثیر چندین علت باشد برعهده فرد و پزشک معالج اوست.

علت ریزش موی سر 

قبل از اشاره به علت موی سر باید بدانید که آیا مقدار ریزش موی سر شما به حدی است که خطرناک تلقی شود تا در حد نصاب است و عادی محسوب می شود؟ میزان عادی ریزش مو 50 – 100 تارمو در روز است. در صورتی که احساس می کنید، تعداد ریزش از 100 عدد بالاتر است با ما همراه شوید تا علت آن را بیابید.

تغییرات هورمونی جنسی

یکی از چندین علت ریزش مو در افراد ( چه مرد چه زن ) تغییرات هورمونی است . هورمون ها نقشی  شیبه به پیک ارسال پیام در بدن را ایفا می کنند و تغییر در میزان تولید آنها می تواند پیام اشتباهی را به سلول های هدف ارسال کند. هر هورمون ، یک پیام خاص را منتقل می کند و چرخه خاصی دارد. هورمون های جنسی مثل استروژن و پروژسترون مستقیما روی فولیکول مو اثر می گذارند. قطعا می دانید که آقایان بعد از بلوغ و ترشح هورمون های مردانه ، شروع به در آوردن مو در صورت سبیل یا سایر اندام های خاص می کنند. برای بانوان نیز اینگونه است با تضیف هورمون های زنانه ممکن است تغییر را در ضخامت مو ، تعداد و محل رشد آنها احساس کنند. بیشترین تغییرات در زمان قاعدگی ، بارداری ، زایمان و یائسگی رخ می دهند.

با انجام آزمایش در منزل می توانید از میزان تغییرات هورمونی و علت ریزش مو سر خود آگاه شوید. موسسه خدمات درمانی در منزل همراه طب با اعزام کمتر از 45 دقیقه پرستار به خانه تان به شما در این رابطه کمک می کند. تا بدون اینکه در معرض آلودگی های محیطی قرار گیرید سلامتی موهای خود را بازبیابید.

 

عفونت قارچی 

ابتلا به برخی از عفونت ها می تواند علت ریزش مو در افراد باشد. به طور مثال عفونت قارچی تینه‌ آ کاپیتس می تواند در کودکان باعث ریزش مو شود. بیماری قارچی در سر ممکن است با شوره اشتباه گرفته شد اگر در کف سر خود ، چیزی شبیه فواره های زرد رنگ با ترشحی به شکل شوره سر دارید با متخصص عفونی تماس بگیرید.  

بیماری های ارثی و ژنتیکی 

همانگونه که ژن ها تعیین می کنند که موهای شما چه صفاتی ( فر یا مجعد ، چرب یا خشک ، ضخیم یا نازک ، کم پشت یا پر پشت ) داشته باشند. روی سفید شدن یا ریزش موی سر در فواص مختلف زندگی نیز اثر می گذارند. بدین معنی که ؛ احتمال ریزش مو در افراد دارای سابقه خانوادگی  با بیماری آلوپسی آندوژن ، بیش از سایرین است. درمان این نوع ریزش می تواند استفاده از خدمات پی آر پی در منزل باشد.

بیماری های خود ایمنی 

در برخی از مواقع ممکن است علت ریزش مو ، حمله ی گلبول های سفید به فولکول های مو باشد که در اثر یک بیماری خود ایمنی رخ داده است. آلوپسی آره آتا و لوپوس ، دو نمونه از بیماری های خود ایمنی هستند که باعث ریزش شدید و ناگهانی مو می شوند.

بیماری تلوژن افلوویوم

بودن در وضعیت استرس و تنش بیش از حد نیز می تواند علت زیرش مو در زنان و مردان باشد. به این وضعیت ؛ بیماری تلوژن افلوویوم گفته می شود که در زمان کرونا خصوصا سویه دلتا بیشتر مشاهده شد.

مشکلات روانی 

گاهی مشکل ریزش مو به داشتن اختلالات روانی بر می گردد زیرا برخی از افراد در هنگام تنش ، عادت به کندن موهای خود دارند. اگر موهای زیادی در اتاق کودک خود مشاهده می کنید بهتر است از شرایط روحی او آگاه شوید زیرا ریزش موی کودکان ممکن است در اثر تجربه یک اتفاق ناخشایند و عدم توانایی او در کنترل شرایط محیطی باشد.

اختلالات تیروئیدی 

غده تیروئید در قسمت گردن انسان قرار دارد و مستقیما روی رشد اندام و اعضای بدن اثر می گذارد. در صورتی که این غده قادر به انجام فعالیت های خود نباشد، باید منتظر ریزش موی شدید و ناگهانی خود باشید. دو بیماری مرتبط با غده تیروئید که می توانند علت ریزش مو باشند عبارتند از : هاشیموتو و گریوز 

در صورت نیاز می توانید از خدمات سونوگرافی در منزل استفاده کنید.

مشکلات روده ای 

بیماری کرون ، یکی از بیماری های خودایمنی مرتبط با روده با منشا ارثی است که از علائم آن ، ریزش موی شدید در زنان و مردان می باشد. در صورتی که تب ، اسهال ، خستگی ، زخم در دهان ، کرامپ و درد شکمی ، خون در مدفوع ، کاهش اشتها و از دست دادن وزن را تجربه می کنید و احتمال می دهید که به بیماری کرون مبتلا شده اید می توانید از ویزیت متخصص داخلی در منزل برای معاینه و مداوا استفاده کنید.

مشکلات پوستی 

گاهی مشکل در فولیکول مو نیست بلکه در پوست سر است. یعنی ممکن ست به بیماری خود ایمنی به نام پسوریازیس مبتلا شده باشید. با اینکه این بیماری در اغلب موارد به زانو ، انگشتان و آرنج بیماران حمله می کند اما در مواردی  نیز علت ریزش مو در جوانان و بزرگسالان بوده است.

 

تغذیه ناصحیح

شاید باورش برای تان سخت باشد اما گاهی دریافت بیش از حد یک ویتامین یا کمبود آن در بدن می تواند علت ریزش موی سر در افراد باشد. ویتامین A از جمله ویتامین هایی است که  زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث ریختن مو شود. ویتامین ب نیز در تقویت مو بسیار موثر است اما به دلیل اینکه در آب محلول است؛ در بدن باقی نمی ماند. لذا ، همیشه کمبود آن حس می شود و با مصرف بیش از حد مشکلی پیش نمی آید.

می توانید با خدمات تزریقات در منزل ، این ویتامین را دریافت کنید.

مصرف دارو

دارو ها اثرات جانبی دارند. داروهای رقیق کننده خون یا شیمی درمانی از جمله  دارو هایی هستند که از دلایل ریزش مو در همه سنین به ویژه در جوانان و سالمندان محسوب می شوند. پس ، بهتر است بروشور داروهای مصرفی خود را مطالعه کرده و در صورت تمایل از پزشک خود بخواهید با نمونه مشابه ، آن را تغییر دهد.

برای تقویت بدن یا دریافت داروهای شیمی درمانی می توانید تزریق سرم در منزل را امتحان کنید . بدون اینکه نگران یافتن سرم در بازار باشید.

 

درمان ریزش مو

 

درمان ریزش مو 

ریزش مو را باید با توجه به علت ایجاد آن درمان کرد. یقینا درمان ریزش مو در اثر بیماری خود ایمنی با زمانی که ریزش مو در اثر اختلال در غده تیروئید است ، متفاوت خواهد بود. پس ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا نوع بیماری خود را بشناسید. در کنار درمان های دارویی ، درمان های خانگی و طب سنتی را نیز ادامه دهید.

درمان خانگی 

درمان های خانگی عمدتا بر مبنای استفاده از روغن های خاصی مثل ، روغن زیتون ، روغن املا ، روغن رزماری ، روغن آرگان و.. می باشد. نحوه استفاده از آنها هم تقریبا مشابه است. مثلا در رابطه با نحوه مصرف روغن زیتون در درمان ریزش مو کافیست شب قبل از خواب، مقداری از آن را در ماکروفر گرم کرده با عسل مخلوط کنید به سر بمالید و ماساژدهید . به مدت یک ساعت منتظر مانده سپس با شامپو شسته و با آب ولرم آبکشی نمایید.

درمان دارویی 

پی آر پی تراپی و مزوتراپی ، دو نمونه از درمان های نو در خصوص موی سر هستند که با تزریق داروهای خاص به لایه مزودرم از ریزش مو جلوگیری می کنند

شاید برایتان جالب باشد : ویزیت متخصص عفونی درمنزل

‌نظرات کاربران