user user
جوش صورت

جوش صورت


جوش صورت

 جوش جوانی ، داشتن پوست چرب ، تغذیه نامناسب ، تاثیر هورمون ها و ... را از اطرافیان خود در زمان جوش زدن یا همان آکنه به وفور می شنویم . اما اینکه کدامیک از موارد ذکر شده ، عامل ایجاد آکنه در ما است ؛ فقط با نظر متخصص قابل تشخیص است. البته ما در این مقاله ، علاوه بر پرداختن به از علت یا درمان فوری جوش صورت سعی کرده ایم تا مطمئن ترین راه درمان و قاتل جوش صورت ، همچون فصد خون را به شما معرفی کنیم. تماس با مرکز خدمات پرستاری تهران برای : کشیدن سوند در منزل

آکنه چیست؟

شاید بتوان آکنه را شایع ترین بیماری پوستی در جهان دانست که میلیون ها نفر را با خود درگیر می کند.در این بیماری ، مسیر فولیکول های درون پوست با چربی یا سلول های مرده مسدود می شود. برای درمان جوش صورت ، باید علت مسدود شدن مسیر فولیکول ها مشخص شود.

علت جوش صورت

هر یک از ما در شرایط ویژه ای به سر می بریم . برای مثال ، ممکن است خانمی در دوران حاملگی باشد یا محیط کاری یک آقا از نظر عفونی نامناسب باشد. فصد خون با پاکسازی خون به درمان این مشکل می پردازد برای انجام فصد خون در منزل کلیک کنید . با تکیه بر عوامل زیر نیز می توان علت جوش صورت خود را دریافت :

مشکلات هورمونی

تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی بدن در دوران قاعدگی ، بارداری و یائسگی از جمله مواردی است که از علت جوش صورت محسوب می شوند. برخی از بانوان ، قبل از شروع قاعدگی در صورت خود ، جوش می زنند. زمان پریود خود را ثبت کنید تا زمانی که نزدیک پردیوتان شد در رابطه با درمان جوش صورت ، نگرانی نداشته باشید زیرا بعد از قاعدگی فروکش می کنند. همراه طب در تشخیص و درمان اختلالت عصبی پیشگام است : گرفتن نوار مغز در منزل

ژنتیک یا ارثی

اگر کسانی وجود دارند که با شما رابطه خونی نزدیک دارند و دارای جوش صورت هستند؛ باید احتمال آکنه یا جوش زدن را برای خود در نظر بگیرید. زیرا بر طبق مطالعات انجام گرفته برخی از ژن ها می توانند در مسدود سازی مسیر فولیکول ها نقش داشته باشند. فصد خون برای درمان جوش صورت در اینگونه موارد بهترین گزینه است.

آلوده شدن با برخی از باکتری‌ ها

باکتری‌ به نام پروپیونی باکتریوم آکنس می تواند با نفوذ به فولیکول‌ های مو باعث ایجاد التهاب و جوش صورت و بدن شود. در اینگونه مواقع ،محل آکنه کنار مو و دردناک به همراه چرک خواهد بود. فصد خون می تواند تعداد عوامل میکروبی موجود در خون را کاهش دهد.

امروزه می توان به همراه متخصص ، تجهیزات رادیولوژی را نیز به خانه بیماران ارسال کرد . اطلاعات کامل درباره انجام رادیولوژی در منزل

 

استفاده زیاد از محصولات مراقبتی پوست

استفاده نامناسب و طولانی مدت از محصولات مراقبتی پوست (حتی سالم ) می تواند اثر عکس داشته باشد و باعث مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش صورت شود. پس سعی کنید تا به پوست خود استراحت دهید.

عوارض جانبی دارو

علت جوش صورت را می توان در مصرف برخی از داروها مثل داروهای ضد بارداری خوراکی ( قرص های ال دی ) نیز جستجو کرد. قطع مصرف دارو یا استفاده از روش های جایگزین می تواند راه حل درمان جوش صورت در رابطه با عوارض جانبی دارو باشد. با همراه طب ، کلیه خدمات درمانی را در منزل دریافت کنید : گچ گیری در منزل

انواع جوش صورت

ممکن است انواع جوش صورت را تجربه کنید که عبارتند از : 

جوش های سر سیاه : این جوش ها به شکل برآمدگی یا فرورفتگی های سیاه رنگ در پوست صورت هستند. علت ایجاد آنها با جوش های سر سفید متفاوت نیست فقط اینکه فولیکول مسدود شده در معرض هوا قرار گرفته است. 

جوش سر سفید : جوش های کوچک ، برجسته و سفید رنگ هستند که بر اثر انسداد فولیکول ها با چربی یا سلول مرده ایجاد می شوند که ممکن است چرکی نباشند یا به اصطلاح سفت هستند.

 جوش های چرکی : این نوع از جوش صورت که توسط باکتری ها ایجاد شده اند از خود ترشحات چرکی تولید می کنند.

 جوش زیر پوستی : بسیار دردناک هستند، محدود بزرگ تری از پوست صورت را درگیر می کنند. تا زمان تجمع کامل چرک در زیر پوست نمی توان برای آنها درمانی انجام داد. اغلب بعد از مدتی ، خود به خود از بین می روند. 

پاپول ها : جوش های کوچک و قرمز رنگ هستند که در اثر پارگی فولیکول های  زیر پوست به وجود می آیند. ترس از بیمارستان را از دل کودک خود حذف کن : ویزیت متخصص اطفال در منزل

از بین بردن جوش صورت در یک روز با درمان خانگی

استفاده از روش های زیر برای از بین بردن جوش صورت در یک روز با درمان خانگی توصیه می شود:

 از ماسک های طبیعی کمک بگیرید. بهترین ماسک طبیعی ؛ ماسک عسل یا ماسک خاک رس است که باعث کاهش التهاب و جذب چربی اضافی پوست می شوند.

 روزانه دو بار صورت خود را بشویید. استفاده از شوینده های ملایم همراه با آب ولرم می تواند جوش صورت را کاهش دهد. زیرا خیس خوردگی لایه آخر پوست و کندن شدن آن در حین شستشو ، منافذ بسته شده را می گشاید. برای انتخاب بهترین شوینده پوست باید نوع پوست خود ( چرب یا حساس ) را بدانید .

 از یک لایه بردار قوی استفاده کنید. برای از بین بردن سلول ‌های مرده پوست می  توان از محصولات دارای اسید گلیکولیک ، اسید لاکتیک ، اسید سالیسیلیک استفاده کنید. 

روش درمانی فصد خون را امتحان کنید. یک روش درمانی است که با استفاده از سرنگ ، خون را از رگ خاصی خارج می کنند. فصد خون در طب سنتی بسیار سفارش شده است. 

مقاله پیشنهادی ما : ارتباط کبد چرب با جوش صورت

 از محصولات بدون چربی استفاده کنید. در زمان خرید ، باید حداکثر تلاش خود را درباره کسب اطلاعات از وجود چربی در داخل ساختار محصولات آرایشی بکنید تا محصولات خریداری شده نتوانند منافذ پوست شما را مسدود کنند. 

حتما از ضد آفتاب استفاده نمایید. کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر می تواند پوست شما را از آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت نماید. 

غذاهای سالم را مصرف نمایید. هرچه از مصرف غذاهای فست فودی ، سرخ کردنی و دارای کلسترول بالا پرهیز کنید احتمال ایجاد جوش صورت پایین می آید. استرس خود را کنترل را نمایید از آنجایی که داشتن استرس می تواند جوش صورت را تشدید کند. لذا ،روش های کاهش استرس از قبیل : کتابخوانی ، تغییر طرز تفکر ، تنفس عمیق ، خواندن نماز و قرآن ، ذکر گفتن ، مدیتیشن و بهره گیری از راهنمایی های مشاور روانشناس را برای جلوگیری از بروز این مشکل پیشنهاد می کنیم.

درمان دارویی جوش صورت یا آکنه

داروهای موضعی . مالیدن داروهای موضعی نظیر : بنزوئیل پراکسید ، رتینوئیدها و برخی از آنتی ‌بیوتیک‌ ها در درمان جوش صورت کمک کننده هستند.

 داروهای خوراکی . تجویز آنتی ‌بیوتیک‌ های خوراکی یا ایزوترتینوئین توسط متخصص در درمان جوش صورت شدید اتفاق می افتد.

 شاید برایتان جالب باشد : درمان تنگی نفس با مواد خوراکی در منزل