آزمایش چکاپ کامل در منزل با 10 درصد تخفیف + نمونه گیری رایگان
user user
زگیل تناسلی

زگیل تناسلی


زگیل تناسلی چیست ؟ ( شکل ظاهری + محل درآمدن + علائم  زگیل تناسلی مردان و زنان )

اگر به تازگی متوجه وجود زائده های گوشتی در دهان خود شده اید ، شاید جالب باشد که بدانید ممکن است با بیماری به نام زگیل تناسلی طرف باشید. با آنکه نام این بیماری به ناحیه تناسلی اشاره دارد اما محلی که ممکن است رشد کنند ؛ فقط محدود به اندام جنسی نیست! در ادامه به علائم زگیل تناسلی در مردان و زنان ، علت و عامل بیماری ، درمان های پیش رو ( دارویی _ خانگی _ انواع تراپی ) و روش های پیشگیری یا تفسیر آزمایش زگیل تناسلی آشنا می شوید. با انتخاب گزینه ویزیت در منزل از طریق تماس با بهترین مرکز خدمات پزشکی تهران می توانید با متخصص عفونی یا داخلی ملاقات نمایید.

 اینجا بخوانید : نام دارویی برای درمان برفک دهان نوزاد

زگیل تناسلی چیست ؟

به زائده های کوچک و گوشتی روی پوست ( پوست خارجی و غشاهای مخاطی مثل داخل دهان یا دهانه رحم ) مردان و زنان ، زگیل تناسلی گفته میشود. ویزیت شدن توسط متخصص عفونی با مشاهده اولین علائم از عواقب خطرناک آن جلوگیری می کند.

زگیل تناسلی

عامل زگیل تناسلی چیست ؟

ویروسی به نام پاپیلومای انسانی ( HPV ) عامل به وجود آمدن زگیل تناسلی مردان و زنان است.

 بدون معطلی و شبانه روزی در خدمت شماییم : درمان زخم بستر در منزل

چند نوع ویروس HPV داریم ؟

تاکنون بیش از صد نوع از ویروس پاپیلومای انسانی شناسایی شده است. بیماری زگیل تناسلی بقدری شایع است که از هر 5 نفر بزرگسال ، 4 نفر به آن مبتلا می شوند. در واقع ، شایع ترین عفونت مقاربتی است. درمان و ویزیت را جدی بگیرید.

آیا می توان از زگیل تناسلی پیشگیری کرد؟

جواب بله است. امروزه برای مبارزه با گسترش این ویروس در جوامع بشری ، علاوه بر اقدامات محافظتی مثل ازدواج های قانونی می توان از واکسن های مخصوصی مثل گارداسیل استفاده کرد.

کاهش درد با مُسَکِنی معادل مرفین : تزریق آمپول کترولاک در منزل

آیا زگیل تناسلی خطرناک است ؟

خود زگیل تناسلی و زائده های آن خطرناک نیستند. بلکه گسترش این ویروس ( HPV  ) و امکان ایجاد انواع سرطان همچون : سرطان دهانه رحم ، سرطان گلو یا حلق ، سرطان مری  و..  آن را خطرناک می کند.

راه های انتقال زگیل تناسلی چیست ؟

تماس پوستی به هر طریقی که باشد ؛ می تواند زگیل تناسلی را از فرد آلوده به شما منتقل کند. خواه استفاده از استخر یا حوله و لباس مشترک باشد ، خواه تماس جنسی واژینال ، مقعدی یا زبانی ! همراه طب ، آماده اعزام پرستاران و پزشکان برای ارائه انواع خدمات درمانی می باشد: تعویض سوند در منزل

علائم زگیل تناسلی

معمولا در مراحل اولیه درآمدن زائده های گوشتی ، هیچ گونه علامتی برای زگیل تناسلی در مردان و زنان حس نمی شود. اما گاهی علائمی مثل : خارش ، سوزش یا درد در برخی از افراد گزارش شده است. شکل ظاهری آنها می تواند بزرگ و بدشکل نیز باشد. با مشاهده زائده های گوشتی برای ویزیت پزشک درخواست دهید.

درمان زگیل تناسلی

درمان قطعی برای ازبین بردن کامل عامل زگیل تناسلی ( ویروس HPV ) وجود ندارد اما ممکن است پزشک در هنگام ویزیت استفاده از راه هایی مانند : کرایوتراپی ، لیزر درمانی ، جراحی یا استعمال داروهای موضعی برای برداشتن یا کم کردن حجم زائده های گوشتی را پیشنهاد دهد. این روش های درمانی ممکن است که با درد ، سوزش یا جای زخم همراه باشند.

 کرایوتراپی : سرمادرمانی یا کرایوتراپی به معنای استفاده موضعی یا عمومی از دمای پایین برای از بین بردن انواع ضایعات بافتی مانند زگیل تناسلی مردان و زنان است. 

لیزر درمانی : در این روش درمانی از یک پرتو قوی نور برای بریدن، سوزاندن یا تخریب بافت هایی نظیر زگیل تناسلی در مردان و زنان استفاده می شود.

 جراحی زگیل : بعد از بی حس کردن ( موضعی ) محل رشد زگیل تناسلی ، زائده های گوشتی بریده می شوند. 

برای درخواست اعزام پزشک با تجهیزات کامل وارد شوید : باز کردن گچ در منزل

بهترین راه پیشگیری از زگیل تناسلی چیست؟

در نظر داشته باشید که واکسن ها جنبه پیشگیری دارند نه درمان ! یعنی زدن واکسن HPV بعد از مشاهده علائم و یا تایید آزمایشات پزشکی ، فایده ای ندارد. بهترین راه برای جلوگیری از زگیل تناسلی ، انجام واکسیناسیون است. دختران و پسران 9 تا 26 ساله می تواند برای تزریق دو واکسن Gardasil 9 و Cervarix اقدام کنند.

سایر روش های پیشگیری از زگیل تناسلی

علاوه بر انجام واکسیناسیون ، عمل به نکات زیر نیز می تواند تا حدودی شانس ابتلای زگیل تناسلی در مردان و زنان را کاهش دهد:

  • استفاده از کاندوم در زمان انجام فعالیت های جنسی
  • نداشتن شرکای جنسی متعدد
  • انجام آزمایش HPV  قبل از ازدواج
  • پرهیز از همجنسگرایی
  • نخاراندن محل زائده های گوشتی مشکوک

خدماتی نوین از همراه طب : طب سوزنی در منزل

درمان زگیل تناسلی

بهترین دارو برای زگیل تناسلی مردان

نوع و اندازه زگیل ، سلامت عمومی بیمار و ترجیح پزشک از جمله عواملی هستند که در انتخاب بهترین داروی زگیل تناسلی برای مردان دخالت مستقیم دارند. رایج ترین داروهای ضد زگیل تناسلی آقایان عبارتند از : 

پماد ها و محلول ها : پماد آلدرا ، کرم ورونا و محلول پودوفیلوکسین از طریق  استعمال روی زگیل تناسلی مردان موجب درمان آن می شوند. 

داروهای خوراکی : قرص فامویر و قرص سیتالوپرام را می توان برای درمان زگیل تناسلی مردان به صورت خوراکی استفاده کرد. در صورت نیاز مطالعه کنید : چگونگی نگهداری از سالمند دیالیزی

‌نظرات کاربران