آزمایش چکاپ کامل در منزل با 10 درصد تخفیف + نمونه گیری رایگان
logo
user user

علت کمر درد در زنان


کمر درد در زنان

در اینجا به علائم بیماری هایی که علت کمر درد در زنان هستند و نحوه درمان هریک اشاره شده است. با ما همراه باشید تا اندکی از نگرانی خود را ، درباره دلیل کمردرد خانم ها قبل از ویزیت پزشک کاهش دهید. برای مثال ، آیا می دانستید امکان تشخیص کمر درد ناشی از سیاتیک از روی علائمی مثل بی حسی و گزگز در پاها وجود دارد. 

همراه طب به عنوان مرکز خدمات درمان در منزل تهران ، آماده پاسخگویی 24 ساعته برای اعزام شبانه روزی انواع متخصص و پرستار به منزل بیماران برای ارائه کلیه خدمات درمانی از جمله ویزیت در منزل می باشد.

کمر درد در زنان

کیست تخمدان ؛ علت کمردرد زنان

یکی از مشکلاتی که می تواند علت کمر درد زنان باشد ، وجود کیست های زیر و درشت در تخمدان خانم هاست. البته دقت کنید تا زمانی که کیست به قدری بزرگ نشده باشد که خونرسانی به تخمدان را مختل کند یا پاره نشده باشد ؛ دردی را به بانوان تحمیل نمی کند. درد ناشی از داشتن کیست تخمدان : درد تیز ، ناگهانی ، کسل کننده ، سنگین ، کم و زیاد شونده است اگر علت کمر درد در زنان ، کیست تخمدان باشد ممکن است در هنگام رابطه جنسی ، درد را داشته باشید.

درمان کیست تخمدان باید بر اساس : نوع کیست ، اندازه کیست ، سلامت عمومی بیمار تعیین شود. علت کمر درد زنان ناشی از کیست تخمدان را با دارو درمانی ، جراحی باز ( برداشتن کیست ، تخمدان یا هر دو ) یا لاپاراسکوپی از بین می برند.

برای ملاقات بدون نوبت با بهترین متخصص زنان و زایمان تهران کلیک کنید : ویزیت متخصص زنان در منزل 

فیبروم در رحم و علت کمر درد زنان 

ممکن است علت کمر درد در زنان به داشتن فیبروم برگردد. علائمی که باید به آن توجه کنید شامل : داشتن درد در حین رابطه جنسی ، قاعدگی های دردناک ، احساس سفتی شکم یا یبوست ، خونریزی شدید و داشتن پریودی طولانی مدت و یا مکرر ، وجود فشار و درد در ناحیه لگن ،  کمر درد ، تکرر ادرار یا ناتوانی در ادرار کردن ، احساس رشد چیزی در شکم ، معده درد می باشد. با انجام سونوگرافی می توان علت کمردرد در زنان و وجود فیبروم را تشخیص داد.

درمان فیبروم رحم با روش های مختلفی مانند : آمبولیزاسیون شریان رحمی ، جراحی ، میومکتومی لاپاراسکوپی ، میومکتومی هیستروسکوپی ، فرسایش بسامد رادیویی ، ابلیشن آندومتر دنبال می شود ویزیت پزشک می تواند بهتر علت کمر درد در زنان را مشخص نماید.

ارسال شبانه روزی تجهیزات پیشرفته سونوگرافی به همراه متخصص : خدمات سونوگرافی در منزل

ابتلا به اسپوندیلیت آنکیلوزان ، علت کمر درد زنان

با نام روماتیسم ستون فقرات نیز شناخته می شود . در این بیماری خود ایمنیِ مزمن ، وجود التهاب ، باعث جوش خوردن برخی از استخوان های ستون فقرات به نام مهره به همدیگر شده و حالت خمیدگی به جلو را ایجاد می کند. علت کمر درد در زنان می تواند با اسپوندیلیت آنکیلوزان مرتبط باشد. علاوه بر درد کمر و خمیدگی ، علائمی مانند : تب ، کم خونی ، التهاب چشم ، بیماری گوارشی ، از دست دادن اشتها ، کم کردن وزن ، خستگی از نشانه های این بیماری هستند.

پیشنهاد ما : برای تشخیص این بیماری به خدمات رادیولوژی در منزل نیاز دارید.

برای از بین بردن علت کمر درد زنان ، ناشی از بیماری اسپوندیلیت آنکیلوزان به درمان های مثل : فیزیوتراپی ، مصرف مسکن  ها ، مصرف داروهای کورتیکواستروئید ( مثل دگزامتازون ، بتامتازون ، کلوبتازول ، بکلومتازون فلوئوسینولون و..) ، خوردن داروهای ضد روماتیسمی و بیولوژیکی نیاز دارید.

با هزینه ها و نحوه اعزام آشنا شوید : انجام تزریقات یا فیزیوتراپی در منزل با بهترین فیزیوتراپیست تهران

علت کمر درد در زنان و داشتن بیماری ساکروایلییت

هرگاه مفصل ساکروایلئیت که یکی از بزرگترین مفاصل  است ؛ دچار التهاب شود ، باعث ایجاد درد در یک یا هر دو باسن ، درد لگن ، درد ران و کمر زنان و مردان می شود. درد ، پس از نشستن طولانی مدت یا با حرکات چرخشی بدتر خواهد شد.

علت کمردرد در زنان ، اگر با ساکروایلئیت مرتبط باشد با روش هایی مثل مصرف داروهای مسکن مثل ایبوپروفن ، استفاده کمپرس سرد و گرم ، نداشتن فعالیت های سنگین و ویزیت پزشک از بین می رود.

 مقاله پیشنهادی : درصد ابتلا به بیماری هانتینگتون در جنین

تنگی کانال نخاع و دلیل کمر درد زنان

هرگاه کانال نخاعی ( غالبا در قسمت پایین کمر) باریک شود ؛ فشار بر نخاع یا اعصاب خروجی از نخاع به عضلات افزایش می یابد. از علائم این مشکل می توان به داشتن بی حسی ، سوزن سوزن شدن یا گرفتگی در پاها ، درد سوزشی که از باسن و پاها شروع شده و با راه رفتن و ایستادن بدتر می شود اما با خم شدن بهتر خواهد شد، اشاره کرد. در این مورد ، علت کمر درد در زنان با ویزیت پزشک برای فیزیوتراپی ، دارودرمانی و گاهی اوقات جراحی از بین می رود.

نحوه خوابیدن نادرست و علت کمر درد بانوان

خوابیدن به شکل غلط می تواند فشار بیش از حدی را به یک قسمت از ستون فقرات وارد کرده که در دراز مدت به آسیب دیدگی مهره ها منجر شود و علت درد کمر در زنان باشد. 

شاید بخوانید: آشنایی با بیماری برفک دهان و لکه های سفید دهان نوزاد

علت کمر درد در زنان

وضعیت بارداری و شیردهی و علت کمر درد زنان

قرار گرفتن در وضعیت بارداری ، نشستن نادرست یا خم شدن بیش از حد برای شیردهی ، نحوه غلط خوابیدن دوران شیردهی ؛ یکی از علل کمر درد زنان محسوب می شود. البته، اغلب خانم ها از کمردرد در زمان بارداری شکایت دارند.

کمر درد در زنان و داشتن بیماری اسپوندیلولیستزیس

زمانی که مهره یا دیسک از جای خود در ستون فقرات بلغزد باعث ایجاد علائم یا درد رادیکالی یا مکانیکی در زنان و مردان می شود . علت کمر درد در زنان ممکن است ناشی از این وضعیت باشد. 

‌نظرات کاربران