آزمایش چکاپ کامل در منزل با 10 درصد تخفیف + نمونه گیری رایگان
user user
ارتباط بیماری قلبی با زناشویی

ارتباط بیماری قلبی با رابطه زناشویی ( کلیه روابط جنسی _ خودارضایی )


معمولا کودکانی که با مشکلات قلبی مادرزادی به دنیا آمده اند یا یک عمل موفق در رابطه با بیماری های قلبی را پشت سر گذاشته اند؛ با رسیدن به سن بلوغ و علاقه به تشکیل خانواده ، این استرس را دارند که  خودارضایی ، داشتن رابطه زناشویی یا مشکلات نعوظ  با وجود بیماری قلبی ، آسیبی به بدنشان میزند یا از میزان امید به زندگی و طول عمرشان می کاهد.در این مقاله ارتباط بین بیماری قلبی با رایطه زناشویی ، رابطه جنسی یا خودارضایی بررسی میشود. مشاوه و ملاقات با متخصص در خانه: ویزیت متخصص قلب در منزل

 

تاثیر بیماری قلبی بر زناشویی

 

شیوع بیماری قلبی و تاثیر رابطه جنسی بر زندگی

در گذشته بیماری هایی با منشا میکروبی ، بیشترین قربانیان را به خود اختصاص داده بودند اما امروزه با قاتل های خاموش یا به اصلاح بیماری مزمن مواجه ایم. برای مثال ، بیماری قلبی یکی از شایع‌ ترین بیماری ‌ها در جهان است که جنبه های مختلف زندگی افراد ، خصوصا رابطه زناشویی را تحت تاثیر قرار می دهد. همراه طب به عنوان بهترین شرکت خدمات پرستاری تهران همراه همیشگی شماست.

نکته . وقتی سخن از بیماری قلبی و تمایل جنسی است، نباید آن را با ارتباط بین بیماری قلبی و زناشویی اشتباه گرفت. در تمایل جنسی تاثیر عمل جنسی بر خود فرد بیمار بررسی می شود در حالیکه منظور از رابطه زناشویی ، تاثیر بیماری قلبی بر شریک زندگی است.

 

تأثیر بیماری قلبی بر رابطه زناشویی

اگر قصد ازدواج و برقراری رابطه جنسی با بیماران قلبی را دارید ، باید خود را برای مواجه با برخی از تغییرات آماده کنید. افراد دارای بیماری قلبی در مسائل زیر با افراد سالم متفاوت هستند. از جمله: 

 

توان جسمی 

بیماران قلبی در مقایسه با سایرین از لحاظ کاهش انرژی، افزایش خستگی و درد در سطح متفاوتی هستند، به گونه ای که زودتر خسته میشوند. به همین دلیل از انجام فعالیتهای سنگین حرکتی و ورزشی منع شده اند. بنابراین ، تمایل و توانایی فرد برای فعالیت‌های جنسی ، تحت تأثیر قرار می گیرد. 

 

تغییرات عاطفی 

اختلالات روانی مانند : افسردگی ، اضطراب و احساس ناامیدی در بیماران قلبی شدیدتر بوده و تاثیر بیشتری نسبت به سایرین بر قلب شان دارد. نی توان تاثیر این احساسات ناشی از بیماری قلبی را بر روابط زناشویی نادیده گرفت. 

 

مشکل در برقراری ارتباط 

 ممکن است که فرد مبتلا به بیماری قلبی در رابطه با بیان حالات و ظرفیت های محدود خود به همسرش با مشکل روبرو باشد. پذیرش بیماری و دانستن سابقه بیماری قلبی توسط زوج به بهبود رابطه زناشویی کمک می کند. 

خدماتی ویژه و شبانه روزی برای ساکنان جنوب تهران : ویزیت در منزل جنوب تهران

 

تاثیر رابطه جنسی بر بیماری قلبی 

در زمان برقراری رابطه جنسی ، بروز تغییراتی همچون : افزایش ضربان قلب ، فشار خون یا بالا رفتن تنفس را شاهد خواهید بود اما نگران این تغییرات نباشید زیرا رابطه جنسی به عنوان فعالیت بدنی کوتاه مدت و بی خطر برای بیماران قلبی در نظر گرفته میشود. با این وجود ، اگر قبل از برقراری ارتباط جنسی ، استرس بالایی دارید یا از وجود بیماری قلبی خود مطمئن نیستید ، بهتر است با یک متخصص قلب یا روانشناس مشورت کنید.

 پرستاران مجرب را به خدمت بگیرید : وصل سوند معده در منزل

 

شیوع بیماری قلبی و تاثیر رابطه جنسی بر زندگی

 

با وجود بیماری قلبی ، چگونه رابطه جنسی ایمن داشته باشم؟

استفاده از دستورالعمل ها و تاکتیک های زیر به بیماران قلبی این امکان را می دهد که رابطه جنسی ایمن ‌تر و لذت بخش تر را تجربه کنند:

  • فعالیت جنسی را به آرامی آغاز کرده و به تدریج ، شدت آن را تا زمان عادت کردن بدن افزایش دهید. آماده سازی بدن و کاهش هیجان در مبتلایان به بیماری قلبی ، قبل از رابطه زناشویی مهم است.
  • هرگاه علائم هشدار دهنده نظیر : تنگی نفس ، درد قفسه سینه گیجی یا سرگیجه ، ضربان قلب نامنظم در زمان برقراری رابطه زناشویی به سراغتان آمد باید بلافاصله رابطه جنسی را قطع کرده و با متخصص قلب تماس بگیرید.
  • از آنجایی که مصرف برخی از داروهای قلبی میتواند تمایلات جنسی را کاهش دهد ؛ سعی کنید تا با متخصص قلب در رابطه با  جایگزینی دارو یا روش درمانی صحبت کنید.
  • همراه با همسر خود به نزد مشاور بروید. در تحقیقات مشخص شده است که رابطه جنسی رضایت بخش ، جدا از مسائل روانی زوجین نیست. میزان لذت بردن از رابطه جنسی توسط شریک جنسی ، از دعواهای زناشویی می کاهد و از عود کردن و بروز حمله قلبی جلوگیری می کند.

مقاله ای که شاید بخواهید بخوانید : علت و درمان توهم در سالمندان

  • در صورتی که قبلا در حین انجام تحرکات جنسی مثل خود ارضایی دچار مشکلات قلبی شده اید بهتر است که قبل از شروع یک رابطه پایدار با متخصص قلب مشورت کنید.

از خرید و اجاره تجهیزات تا اعزام پزشک متخصص و پرستار : خدمات آی سیو در منزل  

 

تاثیر خود ارضایی بر قلب

بیایید تا تاثیر خود ارضایی بر قلب را از نظر روانشناسی و طولانی مدت بررسی کنیم. در علم روانشناسی ، اولین باری که فرد برای ابراز تمایل جنسی و ارگاسم تحریک میشود آستانه تحریک و ارضای او را تا مدت ها تعیین می کند. یعنی مدت زمان ارگاسم با خودارضایی کاهش می یابد. چگونه ؟ مطمئنا شخص ، مدت زمان بیشتری را صرف تحریک ، بالا بردن هیجان و کسب رضایت جنسی در شریک زندگی خود می کند تا زمانی که نسبت به خودارضایی اقدام کند. خودارضایی ، شاید به دلیل کوتاه کردن زمان افزایش ضربان قلب یا تخلیه هیجانات، یک امر مثبت تلقی شود اما به یاد داشته باشید که کم شدن زمان ارضا در دراز مدت و با شروع یک رابطه زناشویی ، مشکل جدی به شمار خواهد رفت که استرس و اضطراب را برای فرد رقم زند. تاثیر خودارضایی بر قلب را اینگونه می توان توضیح داد که آسیب به قلب در درازمدت غیر قابل چشم پوشی است. در واقع ، هرچه استرس کمتر باشد فشار وارده بر قلب کمتر خواهد بود. زخم بستر را به طور قطعی درمان کنید: درمان زخم بستر در منزل

 

تاثیر خودارضایی بر روی قلب

 

داروی نعوظ برای بیماران قلبی

اختلال نعوظ ، یکی از عوارض ابتلا به بیماری های قلبی است. متخصص قلب ممکن است تا داروهای زیر را برای رفع اختلال نعوظ برای بیماران قلبی تجویز کند.

  • سیلدنافیل (ویاگرا)
  • تادالافیل (سیالیس)
  • واردنافیل (لویترا)

مقاله پیشنهادی : مراقبت بعد از جراحی باطری قلب

‌نظرات کاربران